Boendestöd

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Jag måste ändra tiden jag har boendestöd på. Jag är som en zombie klockan halv nio. Vill hellre ha boendestöd på eftermiddagen eller kvällen. Jag vill det även om jag förlorar killen jag har nu.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Det blir inte mycket gjort med boendestödet i dagsläget. Killen som kommer plockar lite skräp från vardagsrumsgolvet och jag sitter mest i fåtöljen och halvsover. Det duger inte.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Usch, imorgon måste jag upp till halv nio när the living support kommer. Ska plocka ihop panten, lägga burkar och flaskor i plastpåsar. Sopa lite, boendestödjaren får plocka skräp från vardagsrumsgolvet. Boka tvättid. Mycket mer blir det inte gjort. Jag måste byta tid.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Det verkar som att jag ska få betala för mitt boendestöd. " I februari får du veta om dina avgifter ändras" står det i breven (fick två) jag fått idag. Är inte så sugen på att få börja betala för det lilla stöd jag får, har bara en timma i veckan.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Boendestöd

Post by Cosmos »

Efter min operation hade jag hemtjänst i två månader. Det kostade mig 7.000 kr. Aldrig mer. Har nu boendestöd vilket inte kostar något. Men skulle det göra det säger jag upp det. Så nödvändigt är det inte.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Jag förstår, Cosmos. Se till att dra full nytta av ditt boendestöd.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Blir kostnaden för b-stöd liten fortsätter jag med det. Blir det en tusenlapp i månaden avsäger jag mig boendestödet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Onsdagen blir en jobbig dag (morgon) för mig. Först boendestöd halv nio, sedan till sprutgruppen klockan tio. Eftersom jag inte kommer lägga mig efter att boendestödet varit här, jag hinner inte, ska jag dra full nytta av vem det nu är som kommer. Annars brukar jag bara plocka iordning på panten och sedan lägga mig. Jag har tänkt att skura toalett och handfat. Kanske även ta lite av golvet i badrummet.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4671
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Boendestöd

Post by Cosmos »

Mitt boendestöd hjälper inte till alls. Det är jag som alltid säger vad som måste göras och så gör jag det. Känns inget vidare att börja städa kl 9 på morgonen men jag blir glad av att mitt hem ser bättre och bättre ut
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Det ringde en kvinna från boendestödet o sa att min ordinarie personal ej kunde komma. Hon undrade om det gick bra att skicka en vikarie. Jag sa att vi ställer in besöket. Då får jag sova ut imorgon, det ska bli skönt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Då var det dags för boendestöd igen. Mannen som kommer brukar ringa efter klockan åtta. Jag är inte människa så dags. Funderar på att byta tid, men det känns ändå skönt att få stödinsatsen avklarad tidigt på dagen. Ska städa toalett och handfat imorgon. Tror jag har mögel i avloppet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Urrrk, jag måste vara uppe redan vid halv nio imorgon bitti. Det kvittar hur tidigt/sent jag går och lägger mig, jag är helt förstörd så dags. Jag ska plocka upp CD:ar från golvet och ställa i de två CD-ställ jag tog hem från mamma och pappa. Sedan sopa rent, det är mycket damm där skivorna ligger. Mina gamla CD-ställ har glidit isär, så man kan inte använda dem längre. Vissa fodral är trasig efter att jag kraschat in i skivorna på fyllan. Det ska bli skönt att få lite ordning på skivorna. Efter det tror jag jag ber boendestödjaren att han går, så jag kan få två timmar på sängen innan jag går till mötesplatsen.
Post Reply