Boendestöd

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Det blev inte mycket gjort idag. Plocka skräp och sopa lite här och där. Plus att tvättid bokades. Jag stod på knä och satte i några skivor i stället och reste mig hastigt. Jag fick ett blodtrycksfall, tog ett snedsteg och var nära att ramla. Boendestödjaren fattade tag i min arm och ledde in mig i sovrummet. Jag satte mig på sängen och snart gick yrseln över. Obehagligt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Då var det snart dags igen då. Boendestöd. Jag kommer att vara ett vrak när boendestödjaren plingar på min dörr om cirka sju och en halv timma. Ska sopa lite, det får räcka. Jag har funderingar på att byta till ett senare klockslag. Jag vill sova till minst lunchtid.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

På onsdag ska jag få besök av en chef inom boendestödet. Tror det är en årlig uppföljning. Sådant som måste göras, antar jag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Det blir att ta ett varv med sopkvasten på onsdag morgon. Jag får inte ut sladden till dammsugningsmaskinen mer än en halvmeter. Blir lite sisådär med borste och skyffel.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Boendestöd

Post by Koi »

Mitt boendestöd sa att jag borde ha fler timmar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Koi wrote: 15 Apr 2022, 21:25 Mitt boendestöd sa att jag borde ha fler timmar.
Hur ställer du dig till att ta emot utökat stöd, Koi? Jag tycker en timma i veckan är lagom för mig.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Boendestöd

Post by Koi »

Vet inte. Kan kännas tryggt. Vi skulle ut då. Gå eller åka nånstans.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Ska man iväg och göra saker utanför lägenheten så räcker nog inte en timma i veckan långt. En gång tog jag en glass med boendestödet, annars har vi bara varit hemma i min lägenhet. Fast en period gick jag och handlade med dem, gjorde inget mer än det. Koi, du kanske ska ta två timmar vid ett tillfälle i veckan.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Boendestöd

Post by Koi »

Jag har 2 timmar en gång i veckan.

Vi har varit och handlat.

Vi har gjort matschema.

Vi har suttit och pratat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Jag tror att min boendestödjare vill byta tid till en senare timme. I onsdags sopade jag lite golv, det var allt. Jag är inte människa klockan halv nio på morgonen. Det kan kvitta om jag får nya boendestödjare, trots att jag skrev i en insändare att jag hade svårt för nya människor. Jag bredde på lite i insändaren.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

I morse blev det knappt något gjort med boendestödet. Som vanligt var jag trött och sopade bara lite, medans boendestödjaren plockade lite skräp från vardagsrumsgolvet. Sa till honom att jag var tvungen att sova ett tag till, han fick gå efter kanske en kvart. Funderar på att byta tid även om det innebär att jag får ny personal o ej samma varje gång.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35998
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boendestöd

Post by Geta »

Har du en och samma boendestödjare hela tiden?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply