Boendestöd

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Japp! Jag skrev en insändare i samband med att boendestödet förändrades och undertecknade med mitt förnamn. Jag skrev att jag hade svårt för nya människor och de på boendestödet listade ut att det var jag som författat insändaren.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36553
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Boendestöd

Post by memphis »

Jag hade också samma två personer som omväxlande turades om att gå hem till mig. Detta efter att jag begärt att få samma personer som jag kände varje gång. Jag öppnar inte dörren nämligen, för okända.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1675
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Boendestöd

Post by Safir »

Jag har en boendestödjare som kommit till mig i över fem år tror jag. Den andra har jag haft i 2-3 år.
Har alltid haft fasta personer, om nån byttes ut fick jag veta det innan. Haft långtidsvikarie en gång och en har bytts ut på min begäran.
Det känns nästan lite för bra för att vara sant, att ha samma bs så länge.
Har kommunalt boendestöd.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12590
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Boendestöd

Post by zoegas »

När jag hade boendestöd var det olika nästan varje gång. De var dessutom otrevliga. De kan dra.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Jag körde boendestödjaren på porten i morse. Jag var så trött och fixade inte att göra något med boendestödjaren. Gick och la mig när han hade gått, det behövde jag.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8122
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Boendestöd

Post by wasp »

Boendestöd funkar bra för mig. Olika människor var gång, visst! Det får jag finna mig i.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8184
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Boendestöd

Post by Richard »

Mitt boendestöd brukade dammsuga åt mig, men nu får jag göra det själv. Men det är inget jag kan kräva av dem, det är inte deras jobb att städa åt mig, utan att peppa mig så att jag kommer igång o städar själv. Brukar köra lite med dammsugaren varannan fredag när de är här. Sen brukar vi gå o handla. Visst klarar jag av att gå o handla själv, men det blir en liten promenad, jag kör alltid sparkcykel när jag handlar själv.

Sen är det bra att dom har bil, jag skulle transportera en stor hylla jag byggt på Spiran hem, den kunde jag inte ta på sparkcykeln. Men vi får inte åka i boendestödets bilar nu under covid. Men hon kom till Spiran, vi lastade in den i bilen o hon körde sedan hem till mig, medans jag körde sparkcykel hem, där vi lastade ur den o satte upp den.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Mitt BS sa att när jag snart kommer att ha möte med en chef kommer denna att propsa på att jag tar emot BS två ggr i veckan. Det är han själv som kommit på detta "genidrag". Och det eftersom jag är så trött på morgonen och inget vill göra. Bättre då att han är rak och säger som det är.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36798
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boendestöd

Post by Geta »

Varför inte låta Boendestödet komma senare på dagen?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Geta wrote: 17 Aug 2022, 17:30 Varför inte låta Boendestödet komma senare på dagen?
Ja, det skulle jag kunna göra. Men är jag på mitt vanliga humör är jag väl dödstrött oavsett när de kommer. Men det är en bra idé, Geta.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5454
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Boendestöd

Post by Koi »

Har boendestöd kl 9 på tisdagar. Knappt så jag kommit upp. Fredagar kl 13. Det är bättre.

Jag får hjälp med matplanering. Och handla. Vi ska städa också men min man städar så det har inte blivit av.

Nu är det så varmt så man orkar knappt nåt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Eftersom ringsignalen stängts av på min mobiltelefon vaknade jag inte i onsdags morse när boendestödjaren ringde mig. Han ringde min syster o hon berättade om problemet med luren för honom. Syrran berättade att han sagt att han ville utöka mitt stöd med 100%, komma två ggr i veckan. Bör jag ta emot det stöd som erbjuds? Jag är som en zombie halv nio när han kommer till mig.
Post Reply