Boendestöd

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Jag måste gå och lägga mig, vara uppe skapligt imorgon. Hade tänkt vara på mötesplatsen när de öppnar. Det blir min vanliga boendestödjare som kommer.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Jag har boendestöd klockan ett imorgon. Det innebär att jag måste vara på mötesplatsen när de öppnar klockan tio om jag ska tillbringa några timmar där. Jag kommer att plocka lite skräp i lägenheten, plastskräp och kartongskräp sorterar jag. Det är väl plast i matformarna jag köper?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36918
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Boendestöd

Post by Geta »

Fantasio,

Det måste vara en bra tid för boendestödet. Tidigare har de kommit så tidigt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Boendestödet kom redan kvart i tolv. Men det var bara bra. Då fick jag matlådor handlade och hann sticka en svängtill mötesplatsen efter det. Annars är det sagt att de ska komma halv två.
Safir
Lutetiummedlem
Posts: 1683
Joined: 24 May 2022, 18:46

Re: Boendestöd

Post by Safir »

Fantasio wrote: 07 Jul 2023, 16:43 Boendestödet kom redan kvart i tolv. Men det var bara bra. Då fick jag matlådor handlade och hann sticka en svängtill mötesplatsen efter det. Annars är det sagt att de ska komma halv två.
Vad konstigt! Mina kommer alltid samma tid och dag. De har ju andra de går till också så de kan inte bara ändra tiden så där snabbt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Okej, Safir. Tror jag fått vikarier på fredagar. Kan det vara därför?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Ikväll måste jag komma i säng tidigt. Har bostöd halv nio imorgon. Ska diska och kanske handla med personalen. Nej förresten, inte handla. Jag vill ju handla matlådor o de är inte på plats förrän klockan elva. Diska och plocka skräp får det bli. Och ta ett varv med sopskyffeln.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Boendestödet ringde klockan nio och ville skicka någon till mig. Men jag avböjde och sov vidare. På fredag kommer de nästa gång. Då ska jag plocka skräp och ta ett varv med sopskyffeln och diska och sedan handla mat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Boendestödet ringde på nytt och vi kom överens om att skippa deras besök idag. Vad skönt, då kunde jag ligga på sängen i tre timmar till. På fredag kommer dem dock och då blir det städning. Jag kan vara helt förstörd till och med vid halv två när de ska komma.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Igår ringde boendestödjaren och ställde in besöket. Jag minns inte vad mer han sa för övrigt. Var ju så trött och fick sovmorgon, vilket jag behöver. Men imorgon ska de komma halv två som avtalat. Är klar med min injektion innan klockan elva om allt går enligt planerna = komma ur sängen. Därmed hinner jag till mataffären för dagens varma lunchlåda. Panerad fisk och något slags kött säljs imorgon. Om jag nu inte går till mötesplatsen, vilken ligger på knappt tio minuters gångtid från mottagningen. Ska städa upp i köket, det behövs verkligen. Har massor med plastskräp, en hel del från använda apodosrullar och plasten folkölen kommer i. Kör b-stödjaren på porten efter det, jag orkar inte städa i en hel timma i veckan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Boendestöd

Post by Fantasio »

Jag vaknade strax innan åtta imorse och klädde på mig. La mig på sängen för att invänta boendestödet, men ingen kom. Blev glad, somnade ju. Runt halv tolv ringde en vikarie och ville komma till mig nån timma senare, men jag tackade nej. De kan inte bara drälla in när det passar dem, jag har ett liv att leva.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18568
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Boendestöd

Post by Krokus »

När var det tänkt att boendestödet skulle komma?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply