Hur träffa en kvinna?

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Beggars can't be choosers som uttrycket lyder. Men jag vill inte ta första bästa kvinna, jag vill känna kärlek. Det kanske kommer med tiden om man nu etablerar ett förhållande med en kvinna, vem det än må vara. Än har jag förmågan att känna kärlek, någonstans därinne finns mitt hjärta. Mitt ensamma hjärta.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Nobel »

Träffat en kvinna på fontänhuset som får mig att känna något. Vad det är jag känner vet jag inte än (nackdelen med att ha svårt att känna). Men hon är söt och trevlig. Märker också att hon anpassar sin kommunikation för att vi ska vara på samma våglängd. Tar fram naturvetaren i mig och undersöker ämnet vidare under strikt naturvetenskaplig metodik förstås :lol:
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Geta wrote: 12 May 2021, 12:11 Tror att tjejer från Ryssland också har höga krav.
Det finns en skötare som ser bra ut. Hon är från S:t Petersburg. Hon höll mig i armen när vi var på promenad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Kvinnan som skrev på min Facebooksida att hon ville följa med ut och äta i helgen kommer kanske. Hon har ju nyligen fått sin pension, så hon kan inte skylla på tom plånbok. Inte för att jag tror att det ska tända till mellan oss, men jag kommer att skura rent både toalett och handfat. Hon kanske vill se hur jag bor.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

En kvinna jag känner lite grann har sagt att hon har en kompis hon vill para ihop mig med.. Det låter frestande, men tänk om hon är lika sjuk eller sjukare än jag. Dessutom vill jag inte att en potentiell partner ska vara förståndshandikappad. Beggars can't be choosers, men lite krav måste man väl ändå få ha.
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by amandara »

Jag skulle aldrig kunna vara ihop med någon med downs syndrom. Det känns som en omöjlighet. Man skulle antagligen bli morsa åt personen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

amandara wrote: 08 Jul 2023, 00:42 Jag skulle aldrig kunna vara ihop med någon med downs syndrom. Det känns som en omöjlighet. Man skulle antagligen bli morsa åt personen.
Det beror kanske på graden om nu det finns grader av Downs. :think:
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
amandara
Cesiummedlem
Posts: 12917
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by amandara »

Jo jag följer 2 som har barn med downs syndrom, de är urrara och söta. Men jag tror man skulle gå en morsaroll med en med downs syndrom. För mig är det otänkbart. När jag var på målarverksamheten var där en sysselsättning för personer med downs syndrom i samma hus.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Zoidar »

Ah förstår! De jag träffat med Downs skulle jag inte heller kunna ha förhållande med.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12255
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by zoegas »

De äv väldigt vänliga, sen tror jag det är mycket fördomar. Alla är inte helt begåvningshandikappade.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17637
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Hur träffa en kvinna?

Post by Fantasio »

Min kompis har träffat en kvinna på mötesplatsen. Lite överraskad blev jag att det tänt till mellan de två. Han sov över hos henne förra veckan. Han kan behöva en kvinna som ger honom en spark i rumpan. Jag är inte avundsjuk, men förvånad.
Post Reply