Paket!

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23304
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Paket!

Post by Zoidar »

Mina t-shirts har kommit. Jippi! Skulle egentligen köpt en, blev tre av någon anledning. På impuls.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37009
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Paket!

Post by Geta »

Är du impulsstyrd. Det är man vid ADHD.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23304
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Paket!

Post by Zoidar »

Geta wrote: 10 Apr 2024, 16:33 Är du impulsstyrd. Det är man vid ADHD.
Nja när det gäller köpa saker har jag lite det problemet. Har dock inte ADHD.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18616
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Paket!

Post by Krokus »

Visst kan man utveckla shoppingberoende av Abilify? Har något minne av den biverkningen i fass. 🤔
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8214
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Paket!

Post by Richard »

Krokus wrote: 10 Apr 2024, 17:25 Visst kan man utveckla shoppingberoende av Abilify? Har något minne av den biverkningen i fass. 🤔
Spelberoende har jag läst om. Är osäker om även shoppingberoende finns som biverkning, men blir man manisk kan jag tänka mig att man kan börja shoppa en massa.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37009
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Paket!

Post by Geta »

Tror att samma biverkningar finns vid medicinering av Parkinsons sjukdom med dopaminer.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6532
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Paket!

Post by Hercules723 »

Richard wrote: 10 Apr 2024, 17:35
Krokus wrote: 10 Apr 2024, 17:25 Visst kan man utveckla shoppingberoende av Abilify? Har något minne av den biverkningen i fass. 🤔
Spelberoende har jag läst om. Är osäker om även shoppingberoende finns som biverkning, men blir man manisk kan jag tänka mig att man kan börja shoppa en massa.
Jag spelade verkligen som en tok när jag hade abilify!
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18616
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Paket!

Post by Krokus »

Jodå!

Från fass (Abilify):
Oförmåga att motstå impulsen, driften eller begäret att utföra en handling som kan vara skadlig för dig själv och andra, vilket kan inkludera:

en stark impuls att spela överdrivet mycket trots allvarliga personliga konsekvenser eller konsekvenser för familjen,

förändrat eller ökat sexuellt intresse och beteende, av betydande besvär för dig eller andra, till exempel ökad sexualdrift,

okontrollerbart överdrivet köpbeteende eller slösande med pengar,

hetsätning (ätande av stora mängder mat under kort tid) eller tvångsmässigt ätande (ätande av större mängder mat än normalt och mer än vad som behövs för att stilla hungern),

en tendens att vandra iväg.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3491
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Paket!

Post by 1Dave »

En tendens att vandra iväg tycker jag låter lite småkul eller lite luddigt/otydligt ändå som biverkan.
Har Abilify som läkemedel och läst det innan.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36742
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Paket!

Post by memphis »

Ja, jag förstår inte vad som menas...menas det att man promenerar långt bort, eller att man lätt avviker från ett ämne?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23304
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Paket!

Post by Zoidar »

Mina dragremmar kom idag. Här ska skrot lyftas.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6532
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Paket!

Post by Hercules723 »

Zoidar wrote: 11 Apr 2024, 19:14 Mina dragremmar kom idag. Här ska skrot lyftas.
Har du skrot hemma?
Post Reply