De symptom vi har/har haft

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8173
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: De symptom vi har/har haft

Post by wasp »

Var på mitt årliga läkarbesök 6/5. Det var IRL.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jag hör ett dovt mumlande i mitt huvud. Hör bara enstaka ord. Brukar du ha röster på dagtid?
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Cosmos »

Under en jobbig period i mitt liv trodde jag att gravitationen inte fungerade när det handlade om mig utan jag kunde känna hur jag lättade från jordens yta. Det var en ohygglig känsla.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Geta »

Då får man stoppa stenar i fickorna om man håller på att blåsa bort.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Cosmos wrote: 30 May 2021, 04:46 Under en jobbig period i mitt liv trodde jag att gravitationen inte fungerade när det handlade om mig utan jag kunde känna hur jag lättade från jordens yta. Det var en ohygglig känsla.
Det låter inget vidare, Cosmos. Själv är jag lite orolig på grund av paranoia.

Jag tycker mig höra telefonen ringa, men det är ingen där när jag svarar.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Cosmos »

Senast jag hörde telefonen ringa utan att någon var där var i morse. Var nyvaken så jag antar att det var en sådan här hypnogog hallucination och inte "farlig".
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Det händer ibland när jag ligger på sängen att jag tror mig höra dörrklockan. Det har hänt att jag gått upp och öppnat, men ingen har varit där. Inget allvarligt, men lite irriterande är det allt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jag mådde dåligt igår och tänkte ta en nattpromenad. Men jag la mig på sängen och lyckades sova hela natten. Jag drog för gardinerna i vardagsrummet då jag inte ville att grannarna skulle ha full insyn i min lägenhet. Klassisk paranoia, men inte så farligt denna gång.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jag hade tänkt att ta en promenad imorse, men kände mig orolig, så jag stannade hemma. Paranoian förstör så mycket.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8173
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: De symptom vi har/har haft

Post by wasp »

Har haft svårt att somna in och sovit ytligt, vaknat gång på gång den senaste veckan.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Geta »

wasp,

Det kan bero på värmen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jag hör röster! Kan inte vänja mig vid det, det hugger till i magtrakten varje gång de kommer. Funderar på att ringa akutenheten. Men nej, det är en dum idé. Som tur är har min tinnitus blivit bättre. Tror när det är som värst att det alltid är så, men just nu har jag inte så svåra besvär av denna hörselåkomma. Men jag vill bli av med pratet i huvudet. Vänder mig om och förväntar mig att se någon där, men det är alltid tomt.
Post Reply