De symptom vi har/har haft

Berätta om intressanta eller ovanliga hallucinationer och vanföreställningar du haft.

Moderator: Moderator 1

User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12267
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: De symptom vi har/har haft

Post by zoegas »

Richard wrote: 04 Oct 2022, 21:03 Jag har övervakningskameror i vardagsrummet o sovrummet. Men jag riktar de mot väggen för det mesta p.g.a. paranoia (vilket jag tycker är helt normalt i det fallet), o de går att styra med telefonen. De sålde de för 99 kr/st när de öppnade Kjell & Company här i stan; https://www.kjell.com/se/produkter/sake ... era-p62284 Fast man fick bara köpa en, men jag gick dit två ggr.
Wifi haha. Lönt att ha den då. Jag köpte små kuber från Kina. Som en tärning och SD-kort. Rörelse detektor.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5412
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Koi »

Jag hade aldrig fixat att ha kameror hemma. Och absolut inte ett sånt där larm som skickar bilder till nån larmcentral.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: De symptom vi har/har haft

Post by memphis »

Känner helt plötsligt kraftiga rörelser i rotchakrat. Det känns inte välkommet , om man säger så. Sist det hände slutade åkturen på psyket.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Zoidar »

memphis wrote: 10 Oct 2022, 22:00 Känner helt plötsligt kraftiga rörelser i rotchakrat. Det känns inte välkommet , om man säger så. Sist det hände slutade åkturen på psyket.
Usch då! Vet du om du har en uppväckt kundalini? Det skulle kunna va den som spökar.
Last edited by Zoidar on 10 Oct 2022, 23:29, edited 2 times in total.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: De symptom vi har/har haft

Post by memphis »

Zoidar wrote: 10 Oct 2022, 23:24
memphis wrote: 10 Oct 2022, 22:00 Känner helt plötsligt kraftiga rörelser i rotchakrat. Det känns inte välkommet , om man säger så. Sist det hände slutade åkturen på psyket.
Usch då! Vet du om du har en uppväckt kundalini? Det skulle kunna va den som spökar.
Ja, jag tror att jag har uppväckt kundalini tyvärr. Var en period väldigt andlig utan att ha mycket kunskap, och jag lekte mig liksom fram. Skulle inte förvåna mig om jag väckt kundalini, utan att förstå vad det innebär :roll:
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22316
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Zoidar »

memphis wrote: 10 Oct 2022, 23:27
Ja, jag tror att jag har uppväckt kundalini tyvärr. Var en period väldigt andlig utan att ha mycket kunskap, och jag lekte mig liksom fram. Skulle inte förvåna mig om jag väckt kundalini, utan att förstå vad det innebär :roll:
Kan bara rekommendera att du slutar med all form av meditation och andliga övningar. De gör ofta saken värre. Det säger jag inte bara för jag är kristen. Det sa en indisk guru till mig också (via mail). Syssla med det praktiska och grundande.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35512
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: De symptom vi har/har haft

Post by memphis »

Tack Zoidar! Jag tror du har rätt i det. Att det kan göra saken värre. Nuförtiden mediterar jag ingenting. Men jag kan sakna yogan ibland.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jag är helt symptomfri. Det känns bra, jag klarar mig utan röster och anat jox.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jag mår fortsatt bra. Hör inga röster och har minimalt med paranoia. Fast helst hade jag velat gå raka vägen hem från mötesplatsen, men tvingade mig iväg till Hemköp. Men det gick över förväntan även där. Jag tror banne mig att jag är i remission. Jag har åter aptit på livet. Har läkarna äntligen hittat rätt medicin för mig?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jag tror mig kunna styra vad som sägs och spelas på radio och TV. Jag vet att det är galenskap som spökar, men blir inte av med dessa tankar. Jag tror mig ha ett sjätte sinne som öppnar sig på glänt ibland. Hänsyftningsparanoia. Som på PIVA när det visades Seinfeldt på TV och jag sa att vissa saker kommer man ihåg. Då sades det en sak jag mindes, "there's hue". Kusligt var det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17646
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Fantasio »

Jag vet att det låter konstigt, men jag kan inte släppa tanken på att jag påverkar vädret. Jag mår dåligt och då blir vädret ofta dåligt. Kan inte skaka av mig denna känsla/vanföreställning. Men tänk om det är sant.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1714
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: De symptom vi har/har haft

Post by Inwatto »

Fantasio wrote: 07 Mar 2023, 18:26 Jag vet att det låter konstigt, men jag kan inte släppa tanken på att jag påverkar vädret. Jag mår dåligt och då blir vädret ofta dåligt. Kan inte skaka av mig denna känsla/vanföreställning. Men tänk om det är sant.
Någon korrelation mellan mående och vädret finns det. Men, det är nog snarare så att vädret påverkar hur du mår. Lufttrycket sjunker ju redan timmar innan det blir dåligt väder och det känner man säkert.
Post Reply