Styrketräning

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Styrketräning

Post by Fantasio »

Jag tränade styrketräning på 90-talet. Började redan på 80-talet i pojkrummet i liten skala. Mot slutet tränade jag kroppen tre dagar i rad och vilade en dag. Delade upp kroppen i tre delar så jag inte skulle träna någon muskelgrupp för mycket. Jag var vältränad. Sprang även i skogen titt som tätt. Idag har jag tappat mina muskler och blivit tjock. Vad kostar ett årskort på ett gym? Hur finner man motivation att åter börja träna? Det stupar väl på matintaget, då jag bara äter en matlåda per dag, jag får i mig för lite protein. Jag vill inte vara ett medelålders fetto, jag vill ha min gamla kropp tillbaka.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3485
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Styrketräning

Post by 1Dave »

Jag gav cirka 2200 per år har jag för mig för att träna på ett kommunalt gym.
För mig motiverar det när man märker att man kan öka vikten på stången. Det händer inte så mkt längre dock, kanske därför det blir mindre träning nu för min del. Jag börjar ju bli gubbe så är väl det dom bidrar också.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Styrketräning

Post by Krokus »

Att enbart förlita sig på motivation räcker tyvärr inte. Man måste fortsätta träna även om det är kämpigt, om man vill se framsteg.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Styrketräning

Post by Fantasio »

Jag har ingen ork att träna på gym inser jag. Tyvärr, för det är så skönt efteråt. Gillade att ha träningsvärk gjorde jag.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Styrketräning

Post by Klankedinken »

Jag vill ha uppmärksamhet, annars tränar jag inte!
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Styrketräning

Post by Schizofreni »

Fantasio wrote: 11 Aug 2021, 21:59 Jag tränade styrketräning på 90-talet. Började redan på 80-talet i pojkrummet i liten skala. Mot slutet tränade jag kroppen tre dagar i rad och vilade en dag. Delade upp kroppen i tre delar så jag inte skulle träna någon muskelgrupp för mycket. Jag var vältränad. Sprang även i skogen titt som tätt. Idag har jag tappat mina muskler och blivit tjock. Vad kostar ett årskort på ett gym? Hur finner man motivation att åter börja träna? Det stupar väl på matintaget, då jag bara äter en matlåda per dag, jag får i mig för lite protein. Jag vill inte vara ett medelålders fetto, jag vill ha min gamla kropp tillbaka.
Börja styrketräna igen. kanske är det bland det bästa du kan göra?
Att träna på att ta och hantera motstånd är lite som livets gång.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Styrketräning

Post by Krokus »

Fantasio wrote: 12 Aug 2021, 21:41 Jag har ingen ork att träna på gym inser jag. Tyvärr, för det är så skönt efteråt. Gillade att ha träningsvärk gjorde jag.
Du kan väl träna hemma?

https://youtu.be/EgU3CbtQTlw
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Styrketräning

Post by Krokus »

Nu i höstas (augusti) var det 10 år sedan jag började styrketräna. Borde fira det på något sätt. Köpa nytt gymkort kanske? Eller gå på thaimassage? 💪
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23245
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Styrketräning

Post by Zoidar »

Krokus wrote: 14 Nov 2023, 10:53 Nu i höstas (augusti) var det 10 år sedan jag började styrketräna. Borde fira det på något sätt. Köpa nytt gymkort kanske? Eller gå på thaimassage? 💪
Tårta!!! :D
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Styrketräning

Post by Krokus »

Fast jag moffar mums nästan dagligen. Ingen disciplin.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply