Kriget om burgare

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23261
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 04 Jun 2023, 01:21 Jag köpte burgare på Grill o Pizzeria men det var sista gången!
Jag beställde ett supermål och då får jag till en burk läsk. Det glömde jag bort och
han som tog betalt sa aldrig till om det. Detta var "strike" två dessutom. Aldrig mer!
Påminner om när jag käkade på ett hamburgerhak i stan. Jag beställde en bugare och en läsk. När jag betalt såg jag att mealet för samma burgare och läsk samt pommes och dip var billigare än köpa burgare och läsk separat och han som stod i kassan sa inget om det. Tycker det var dålig stil. Gav dem negativt omdöme på nätet.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6519
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Kriget om burgare

Post by Hercules723 »

Ja, vi får rösta med plånboken Zoidar! :)
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23261
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Hercules723 wrote: 04 Jun 2023, 01:50 Ja, vi får rösta med plånboken Zoidar! :)
Egentligen inte pengarna i sig, men en principsak. Så dålig service ska man ju inte ha.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Burger King har slagit igen i min hemstad för andra gången. Först låg de i södra delarna av staden och var pyttelitet. Sedan försvann dem för att åter öppna, denna gång mitt i smeten, nere på stan. Deras hamburgare tycker jag är bäst. Men en gång beställde jag med mig hem två hamburgare och när jag kom hem låg där bara en i påsen. Killen som servade mig kan inte ha skyllt på stress, för det var folktomt där inne.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23261
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 04 Jun 2023, 23:38 Burger King har slagit igen i min hemstad för andra gången. Först låg de i södra delarna av staden och var pyttelitet. Sedan försvann dem för att åter öppna, denna gång mitt i smeten, nere på stan. Deras hamburgare tycker jag är bäst. Men en gång beställde jag med mig hem två hamburgare och när jag kom hem låg där bara en i påsen. Killen som servade mig kan inte ha skyllt på stress, för det var folktomt där inne.
Han kanske hade schizofreni, no pun intended (man säger väl så?)
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Jag har kanske "gått på" reklamen för MAX, men deras hamburgare verkar så goda. Har inte varit gäst hos den kedjan på årtionden. Undrar om de också har pekskärmar för beställningar.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23261
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 13 Jun 2023, 22:53 Jag har kanske "gått på" reklamen för MAX, men deras hamburgare verkar så goda. Har inte varit gäst hos den kedjan på årtionden. Undrar om de också har pekskärmar för beställningar.
De har pekskärmar. Det går dock beställa i kassan.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 13 Jun 2023, 22:54
Fantasio wrote: 13 Jun 2023, 22:53 Jag har kanske "gått på" reklamen för MAX, men deras hamburgare verkar så goda. Har inte varit gäst hos den kedjan på årtionden. Undrar om de också har pekskärmar för beställningar.
De har pekskärmar. Det går dock beställa i kassan.
Okej. Tydligen ska det även gå på McDonald's också. Äsch, hur svårt kan det vara?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23261
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Efter man gjort det några gånger är det enkelt.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Jag kan tänka mig det, Zoidar. Någon gång har jag på väg hem från mötesplatsen tänkt ta omvägen via McDonald's och beställa mat där. Än så länge har det inte blivit av.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23261
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Lite inne på en salladwrap burger. Utan bröd, får burgaren i salladsblad. Förvånansvärt god.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23261
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Funderar på Max igen. Två originalburgare, slagna till en. Yummi! 🍔
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply