Kriget om burgare

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

McDonald's har en del gott på menyn. Spicy chicken McNuggets låter gott. Chicken ElMaco är en kycklingburgare som ser god ut på bild.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Jag leker med tanken att steka egna hamburgare. Jag håller det enkelt, men kanske köper jag en tub hamburgerdressing.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23248
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Slå till!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Det blev inte av, jag hade en sovdag idag. Imorgon kanske.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23248
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 19 Jun 2023, 19:45 Det blev inte av, jag hade en sovdag idag. Imorgon kanske.
Ta nästa tåg! :D
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 19 Jun 2023, 19:48
Fantasio wrote: 19 Jun 2023, 19:45 Det blev inte av, jag hade en sovdag idag. Imorgon kanske.
Ta nästa tåg! :D
Tack ska du ha, Zoidar. Kanske tar jag blodprovet imorgon bitti och då har jag mataffären på hemvägen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 13 Jun 2023, 23:06 Lite inne på en salladwrap burger. Utan bröd, får burgaren i salladsblad. Förvånansvärt god.
Finns det en sådan hamburgare eller får man specialbeställa den? Ärligt talat tycker jag det låter lite knasigt. Går inte salladen i bitar och man får ingredienserna i händerna?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23248
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 19 Jun 2023, 23:10 Finns det en sådan hamburgare eller får man specialbeställa den? Ärligt talat tycker jag det låter lite knasigt. Går inte salladen i bitar och man får ingredienserna i händerna?
Ja, det är knasigt! Man får stora salladsblad i papper, med biffen omsvept av salladsbladen. Det är för de som äter low carb. Den finns på menyn.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Ja, då vet jag. Man kanske skulle testa en. Antar att det är MAX som säljer den.

Jag har inga problem att bara laga mat åt mig själv som många tycks ha. Visst vore det kul att ha någon att bjuda på mat, men ensamätande funkar det också. Egengjord mat tycker jag är svårslagen även om det bara blir fiskpinnar, ris, rostad lök och vitlökssås.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23248
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Tror du vinner på satsa på en burgare i bröd istället för blad. :)
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Ja, det mättar ju mer, brödet. Två hamburgare tre dagar i rad blir sex. Då har jag till tre stycken dagen efter det.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23248
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Inne på dra till Max och klämma en riktigt fet burgare.

Av någon anledning är jag sjukt sugen på Sias vanilj gräddglass.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply