Kriget om burgare

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Vad föredrar ni? Mc Donalds, Burger King eller Max? Min favorit är Burger King, men de har slagit igen för andra gången i min hemstad. Första gången de öppnade var i det perifera området Hageby (där jag kommer ifrån), men de slog igen, sedan revs hela huset. Max gillar jag, men det ligger lite illa till, ska man ta med sig maten hem blir den kall. Mc Donalds har jag ätit på en gång på kanske femton år och jag var tvungen att få hjälp att beställa via pekskärmen. Sedan finns de lite flottare ställena Bastard Burgers och Texas Long Horn, men de är väl lite dyrare. Inget slår en Double Whopper. Eller?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23181
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Väljer nog Max helst av de nämnda. Vi har ett annat burgerställe i stan som har grymma burgare. Det kostar väl 120-130 kr för ett meal där, men klassar ut de andra. De göra sina egna biffar.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: Kriget om burgare

Post by Luusje »

Gillar bäst Max. Gillade deras vegetariska burgare, men precis den försvan. Nu har de många vegetariska burgare, men tyvätt inte längre den jag gillade. Vi berättade för barnen att Mc Donalds var äcklig. De trodde på det tills den äldsta fick följs med med en kompis och fick McDonalds mat. Det var rätt ok tyckte han. Men.efter några försök till såg de in att det verkligen inte var de bästa burgare där.
User avatar
1Dave
Germaniummedlem
Posts: 3478
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Kriget om burgare

Post by 1Dave »

Mcdonalds McVegan har det blivit en del på sistone. Bra pris och gott.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18552
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Kriget om burgare

Post by Krokus »

Jag gillar Bastard Burgers bäst. Förut var det Max hamburgare, men de envisas med att ha ett ton svartpeppar på hamburgaren, det blir för mycket för mig.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Om Burgers & Bangers: "Burgers & Bangers är stället i Norrköping för dig som vill ha bra burgare, färska hemlagade korvar, med öl eller milkshakes i trivsam och avslappnad miljö."

De hade ett bra läge på Drottninggatan, stadens huvudstråk, men flyttade till en tvärgata. För dyr hyra? Jag har bara ätit på det gamla stället och det var gott.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36629
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Kriget om burgare

Post by memphis »

Jag tycker Burger King är godast.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Jag håller med dig. Vill man äta burgare på andra ställen än de tre stora (och Sibylla) finns det restauranger med hamburgare på menyn. Men då blir det genast dyrare.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Hot as hell: Chilimajo, picklad chili, pepper jack ost, lök. Den kostar 169 spänn på Cromwell house här i stan. Den funderar jag på att ta.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12620
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Kriget om burgare

Post by zoegas »

Burger King helt klart. Bastard Burgers är ju godare (nja) men de kostar 170 för ett meal. Då käkar jag hellre en middag på restaurang.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Vill man bli proppmätt finns ju bufféer för dryga hundralappen. Mer prisvärt en ett hamburgermål på valfritt ställe.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36629
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Kriget om burgare

Post by memphis »

Jag tycker att buffé är lite snuskigt. Folk kladdar på slevarna med smutsiga händer och andas över maten. Vet inte, men det är min känsla.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply