Kriget om burgare

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Kriget om burgare

Post by Leakim97 »

Är det bara jag eller är hamburgarna på Max typ kalla när man får dem? Aldrig riktigt varma för mig
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12609
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Kriget om burgare

Post by zoegas »

Ja! De er ljumma. Underligt är det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Big Tasty ser god ut på bild. Big Bacon Clubhouse likaså. Två rätt stora hamburgare från McDonald's. Jag har sagt det förut, men någon gång ska jag ta mig ned till dem på stan.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23168
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Jag brukar mest köpa big mac på Donken. Sist blev det tripple cheeseburger också.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Visst tycker jag om Big Mac, men jag är nyfiken på deras andra stora pjäser. Jag tycker mig ha googlat ordentligt men inte fått fram vad en sådan kostar. Donken nere på stan stänger vid midnatt i veckorna, så nu kan jag snart inte synda dock.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23168
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 09 Jan 2023, 23:15 Visst tycker jag om Big Mac, men jag är nyfiken på deras andra stora pjäser. Jag tycker mig ha googlat ordentligt men inte fått fram vad en sådan kostar. Donken nere på stan stänger vid midnatt i veckorna, så nu kan jag snart inte synda dock.
Vet faktiskt inte mycket om de större. Har iof testat Big Tasty. Har för mig jag blev nöjd.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Okej. Big Tasty vet jag att mina föräldrar tyckte om. Överlag är det svårt att hittas priser på hamburgarna oavsett vems hemsida man går in på. Eller är det bara jag som inte ser ordentligt?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23168
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 09 Jan 2023, 23:37 Okej. Big Tasty vet jag att mina föräldrar tyckte om. Överlag är det svårt att hittas priser på hamburgarna oavsett vems hemsida man går in på. Eller är det bara jag som inte ser ordentligt?
De verkar inte vilja skylta med priser.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Så är det nog, Zoidar. Var inne på Bastard Burgers och en hamburgare innehöll två köttpuckar a 60 gram. Ett litet knep för att få hamburgaren att se större ut än vad den verkligen är, den är byggd på höjden?
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23168
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 09 Jan 2023, 23:44 Så är det nog, Zoidar. Var inne på Bastard Burgers och en hamburgare innehöll två köttpuckar a 60 gram. Ett litet knep för att få hamburgaren att se större ut än vad den verkligen är, den är byggd på höjden?
60gram lät inte stort.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Nej, visst är det så. Det borde räcka med en "hamburgareköttbit". Hamburgarekött kan ju ligga på 150 gram annars, som Super Star på Sibylla.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Striploin steak: Grillad ryggbiff serveras med crispy onion, spiced corn on the cob & valfri dipp. 260 kronor för 300 gram. Till det tar jag jalapeno cheese sauce. Detta på Texas Long Horn.

De har även hamburgare, bland annat en med tonfisk. Det låter inte gott tycker jag. Hamburgarna kostar cirka 100 spänn mindre än en köttbit.
Post Reply