Kriget om burgare

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Jag trodde jag beställdeen hamburgare och en liten pommes frites, men fick bara burgaren. Den kostade i så fall hela 73 kronor. Ska man äta två blir det dubbelt så dyrt och det hade jag inte hjärta att lägga på mat idag. Kanske imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Jag får se om jag går till McD's imorrn. Om den burgaren jag köpte verkligen kostade 73 spänn blir man ju ruinerad att gå dit mer än en gång i veckan, kanske två. En Big Mac undrar jag vad den kostar. Att lägga kanske 150 spänn på hamburgare kan jag göra, men som sagt inte för ofta.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23494
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Tog en 180g BBQ bacon burgare för 130kr. Lite för flottig tyckte jag.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Ja, när man (jag) gör egna hamburgare håller man det enkelt med rena smaker. Inte dränka allt i majonnäs och såser. Såklart alltid 100% nötkött.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23494
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 04 Aug 2023, 22:16 Ja, när man (jag) gör egna hamburgare håller man det enkelt med rena smaker. Inte dränka allt i majonnäs och såser. Såklart alltid 100% nötkött.
Den dröp av fett. Smakade iof rätt ok.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Ett Dubbel Luleå med bacon-meal kostar 189 kronor. Ett sådant skulle jag vilja prova på. Där fanns flera andra hamburgare med samma mängd kött i.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23494
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Kriget om burgare

Post by Zoidar »

Tryckte en fet burgare med gurkmajo. Inkl pommes! 154kr.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Planen är att hälsa på min före detta arbetskamrat imorgon. På väg hem kliver jag av två hållplatser innan den närmast mig och går in på McDonald's. Men det blir väl inget av med det i vanlig ordning. Det kan vara rätt mycket folk sen eftermiddag, tidig kväll, antar jag. Jag kör då på ett säkert kort (Big Mac) och en hamburgare bara den jag råkar peka på. Pommes till? Det gick ju inte så bra med den gången jag senast var på donken.

Någon som har en favorit?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Jag fegade ur när jag tittade in på McDonald's. Var för mycket folk där. Får äta i veckorna istället. Jag klev av spårvagnen och gick dit och sedan raka vägen hem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Blir det ingen varm lunch köpt (vilken jag kyler o sedan mikrar och har till middag) blir det kanske två hamburgare på donken. Kanske försöker beställa strips till också, det lyckades jag inte med sist. Jag tycker att två hamburgare vore lagom för mig. Eller om jag tar en tredje burgare, en cheeseburgare. Mums! Blir hungrig av att skriva detta.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Idag var jag på McDonald's igen. Köpte en BigMac och en annan hamburgare, bara tryckte på en som dök upp på skärmen. Den hade två bitar köttfärs i sig. Hade fått ned en till, men det blir så dyrt. Någon gång ibland får det bara bli hamburgare.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Kriget om burgare

Post by Fantasio »

Jag har beslutat mig att inte beställa en Big Mac något mer. Den andra hamburgaren jag åt idag var godare och jag slapp att bli nedgrisad av den, vilket jag blev av Big Mac. Nästa gång ska jag även beställa pommes frites. Men nu får det vänta nån vecka eller så innan jag går in på donken igen.
Post Reply