Vi med Zypadhera

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Jag ringde min kp imorse och frågade om jag kunde få sprutan på fredag istället för på torsdag och det gick bra. Imorgon ska jag vakta pappa när mamma är på sjukhuset. Föräldrarna är det viktigaste för mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Jag ska vara på mottagningen vid nio på morgonen. Det fixar jag utan problem, för jag har tvättstugan redan klockan sju. Bara jag inte lägger mig "en snabbis" efter tvätten är avklarad, då somnar jag nog o sover bort injektionen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Jag la mig med överkroppen på en soffa och hade fötterna på golvet. Ville inte smutsa ned soffan. Ergonomiskt var det icke. Personal, speciellt min kp, kom förbi och tog kontakt med mig, de trodde väl att jag tuppat av, men jag vilade bara. Det gick förvånansvärt bra att sitta där i tre timmar. Var nere på gården och blossade en gång.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Tiden gick snabbt på mottagningen. Ett avbrott blev det när jag gick till apoteket och hämtade medicin. Vi fick varsin smörgås och sedan ställdes ett fat med kakor fram och jag tog en.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Det är så tråkigt att sitta i tre timmar och bara glo. Fast jag går ned en eller två gånger på gården och blossar. Men försöker minimera cigarettrökandet så det blir kanske inget rökt imorgon. Usch för injektion, då måst jag upp halv tio redan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Idag fick vi en macka med ost o kanske skinka. Sedan en chokladboll. Kaffe till det. Jag gick hem efter cirka 2,5 timar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Jag skulle gärna vilja slippa mina injektioner. Upp tidigt (halv tio) måste jag och sedan gå till mottagningen och vara kvar där i hela tre timmar. Jag sköter ju min medicinering nu och vill bli kvitt sprutan. Jag funderar på att ringa min kp och be om mer Clozapine istället.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Usch, imorgon är det dags för sprutan igen. Jag har inte så långt ned på stan där mottagningen är, men det är jobbigt ändå. Och att sitta kvar i tre timmar... Blä!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36643
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Vi med Zypadhera

Post by memphis »

Det förstår jag om det är jobbigt. Kan du inte be att få slippa sitta där I tre timmar? Vid det här laget så vet du ju att du inte svimmar av injektionen. Eller be att få slippa injektionen zypadera.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Idag fick jag min injektion. Jag var nere på gågatan mottagningen ligger vid två gånger och rökte. Vi fick smörgåsar och kaffe och jag tog två smörgåsar. Det gjorde nog inget. Det var flera andra som också tog två. Mot slutet spelade vi Hänga gubben, men jag gick innan vi spelat klart.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Jag måste försöka komma isäng skapligt idag. Har den fördömda injektionen idag. Brrr...
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23227
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Vi med Zypadhera

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 28 Oct 2021, 00:21 Jag måste försöka komma isäng skapligt idag. Har den fördömda injektionen idag. Brrr...
Vilken tid är det?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply