Vi med Zypadhera

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Klockan tio. Nu säger jag god natt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Jag smet 20 minuter tidigare från sprutgruppen. Jag hade lite bråttom till mötesplatsen med en lunchlåda till kompisen. Det blev en rejäl promenad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Vi med Zypadhera

Post by Klankedinken »

Är det för narkomaner? Lol... Visst får man vänta efter man fått "injektionen"?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Jag minns inte hur länge jag haft injektionerna, men skulle tippa på två år. Jag vill helst slippa dem så jag inte behöver gå till mottagningen varannan vecka. Jag ska ta upp min önskan med min kp. Går med på en höjd dos Clozapine istället. Jag har ju haft 700 mg av den.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Eftersom jag har vissa symptom på sjukdomen ska jag be att få slippa injektionen och få höjd dos Clozapine istället. Den är den bästa medicinen trots blodproven. Det är så tråkigt att bara sitta i ett rum och glo. Jag brukar inte prata med övriga deltagare, bara heja på dem. Visserligen får vi kaffe och macka, men det har man snart satt i sig. Så måste jag komma ihåg att hämta ut extra Stesolid.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Eftersom jag inte hinner till affären i god tid för lunchlådorna får jag gå till Hemköp på Kungsgatan, en rejäl omväg. Det är där de lagar till maten och de har fler matlådor där än i mitt Hemköp. Bara en av flera anledningar till att jag vill slippa injektionerna. Jag ska försöka komma ihåg att väga mig när jag är på mottagningen imorgon.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Jag ska be om att få sluta med injektionerna. Vem vet vad som sprutas in? Jag lämnar ogärna tryggheten i lägenheten. Till exempel har jag bara varit ned på gården två ggr o rökt.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18435
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vi med Zypadhera

Post by Krokus »

Undrar om man kan ta sånt där serumkoncentration på injektion också? Borde väl gå? I så fall kan du få veta om du är under- eller övermedicinerad, eller lagom. :)
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vi med Zypadhera

Post by Cosmos »

Fantasio wrote: 10 Nov 2021, 17:27 Eftersom jag inte hinner till affären i god tid för lunchlådorna får jag gå till Hemköp på Kungsgatan, en rejäl omväg. Det är där de lagar till maten och de har fler matlådor där än i mitt Hemköp. Bara en av flera anledningar till att jag vill slippa injektionerna. Jag ska försöka komma ihåg att väga mig när jag är på mottagningen imorgon.
Hur mycket betalar du för en matlåda?
Egentligen är allt bara på låtsas.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Vi med Zypadhera

Post by Klankedinken »

Där jag bor har priset gått upp!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Cosmos wrote: 04 Dec 2021, 06:08
Fantasio wrote: 10 Nov 2021, 17:27 Eftersom jag inte hinner till affären i god tid för lunchlådorna får jag gå till Hemköp på Kungsgatan, en rejäl omväg. Det är där de lagar till maten och de har fler matlådor där än i mitt Hemköp. Bara en av flera anledningar till att jag vill slippa injektionerna. Jag ska försöka komma ihåg att väga mig när jag är på mottagningen imorgon.
Hur mycket betalar du för en matlåda?
50 kronor betalar jag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Vi med Zypadhera

Post by Fantasio »

Nu sitter jag och räknar på fingrarna. Om jag tar sprutan varannan torsdag så borde väl nästnästa gång bli på trettondagen? Då har mottagningen stängt, får väl ta den på onsdagen eller fredagen. Men det ska väl inte spela så stor roll, en dag hit eller dit.
Post Reply