Mentalsjukhusen åter

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Mentalsjukhusen åter

Post by Fantasio »

Jag pudlar, jag vill ha mentalsjukhusen åter. Bli omhändertagen och få lagad mat två gånger om dagen. Prata med medpatienterna och höra på deras livhistorier. Jag vill bli omhändertagen och ha det bra, inte sitta i min inrökta tvåa och försmäkta. Jag vill bo på ett "dårhus".
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Mentalsjukhusen åter

Post by Schizofreni »

Men hur ska du kunna supa då?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mentalsjukhusen åter

Post by Geta »

:lol:
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mentalsjukhusen åter

Post by memphis »

Du är nog ambivalent Fantasio, för när du är ute vill du bli inlagd och när du är inlagd vill du bara ut. Låter som att du inte vet vad du vill.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1771
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Mentalsjukhusen åter

Post by Inwatto »

Gruppboende finns nu och är väl mentalsjukhus i miniatyr. Nästan.

Fast, jag tror du vill ha något intressant att sysselsätta dig med och en omgivning där du blir accepterad och sedd. Svårare att fixa än gruppboende, men kanske bättre.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mentalsjukhusen åter

Post by Geta »

Det är inte säkert att man blir serverad lagad mat två gånger per dag i ett gruppboende.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8184
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Mentalsjukhusen åter

Post by wasp »

Geta wrote: 13 Aug 2021, 21:36 Det är inte säkert att man blir serverad lagad mat två gånger per dag i ett gruppboende.
Nej! Känner flera som bor i gruppboende, de får laga mat själva och bara en, eller två gånger i månaden äter de gemensamt av mat patienterna och personalen lagat tillsammans. En och en blir de valda på ett informationsmöte till att laga mat med personalen då. Nu under coronatiden är det väldigt noga med hygien också.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Mentalsjukhusen åter

Post by Geta »

Då är det nog bättre att bli intagen på ett äldreboende. Där är allt inclusive.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Mentalsjukhusen åter

Post by Fantasio »

Jag tror jag vill in på gruppboende, men bävar inför flytten. Har så mycket grejor.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Mentalsjukhusen åter

Post by memphis »

När man ska in på gruppboende kan man nog inte ha så mycket saker med sig. Det är väl oftast bara ett rum med kokvrå och badrum?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply