Haldol

Frågor, erfarenheter och synpunkter på olika antipsykotika och antidepressiva.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Haldol

Post by Koi »

Hur länge?

Fick 4 igår. Droppar. Smakar ingenting. Theralen är äckligt.

Kommer min skyddsängel försvinna? Han är ljus och styr tiden. Dom som skrattar kan försvinna.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8204
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Haldol

Post by Richard »

Jag diggar Haldol, får inga biverkningar o den fungerar.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Haldol

Post by Fantasio »

Jag var extremt rastlös under tiden jag fick Haldolinjektioner. Var tvungen att gå ut och gå. Då lugnade det ned sig och jag gick hem. Då kom oron tillbaka och jag fick gå ut igen. Behöver inte vara Haldol som låg bakom rastlösheten/oron. Men jag tror det.
Martina
Litiummedlem
Posts: 350
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Haldol

Post by Martina »

Blir man lika avstängd av haldol som av risperidon? Vilken medicin av dessa två tycker ni är bäst angående biverkningar och effekt?
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13201
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Haldol

Post by amandara »

Jag säger att för just mig och en del andra är haldol bra, tom superbra. Den gör det den ska och utan biverkningar. Jag har haft risperidon och den funkade inte för mig, var fortsatt psykotisk men lite mildare men fortfarande vanföreställningar och paranoia. Men. Som jag märkt så är det högst individuellt hur bra psykofarmaka funkar på olika personer. Jag älskar haldol en del hatar den.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36954
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Haldol

Post by Geta »

Jag blev rastlös på Haldol. Risperidon funkar perfekt för mig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8204
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Haldol

Post by Richard »

Jag var väldigt rastlös igår, så jag tog 10 Iktorivil o 5 Imovane...

Minns inte ett dugg av gårdagskvällen... Vet att jag började kolla på en film men stängde av för att jag höll på somna. Icke en aning om vad jag gjorde igår eller när jag somnade. Men det var dumt gjort, har varit trött hela dagen idag...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18598
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Haldol

Post by Krokus »

Richard,

Oj! :o

Hur går det med din nedtrappning förresten? Det var ett tag sedan som du skrev om det sist.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Koi
Talliummedlem
Posts: 5456
Joined: 11 May 2021, 18:30

Re: Haldol

Post by Koi »

Oj. Försiktigt.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8204
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Haldol

Post by Richard »

Krokus wrote: 24 Aug 2021, 22:30 Richard,

Oj! :o

Hur går det med din nedtrappning förresten? Det var ett tag sedan som du skrev om det sist.
Jo, jag tar normalt bara en 0,5 mg. Jag var uppe i 4 mg, men det är nästan 10 tabletter, så jag förstår att jag var trött om dagarna.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23268
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Haldol

Post by Zoidar »

Har du planer att helt sluta Richard? Jag kommer nog aldrig sluta, hur frisk jag än känner mig. Även liten dos kan va skillnaden att hinna upptäcka en kommande psykos innan den bryter ut, tror jag. Känns iaf säkrare.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8204
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Haldol

Post by Richard »

Zoidar wrote: 02 Sep 2021, 21:07 Har du planer att helt sluta Richard? Jag kommer nog aldrig sluta, hur frisk jag än känner mig. Även liten dos kan va skillnaden att hinna upptäcka en kommande psykos innan den bryter ut, tror jag. Känns iaf säkrare.
Jag skulle vilja leva en liten del av mitt liv benzo-fritt. Men kanske försöka att bara ha vid behov?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply