Fler kanaler

Skriv här vad du tycker.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Fler kanaler

Post by Fantasio »

På psyket har de bara ettan, tvåan, fyran, Kunskapskanalen och femman. Jag förstår inte varför de inte kan ha fler kanaler att välja bland. Måste man (landstinget) betala extra för de andra kanalerna? Hemma har jag rätt många kanaler och inget jag betalar extra för, förutom skatten på TV, före detta TV-licensen. Man har ju inte mycket annat att göra än titta på TV som inlagd.
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1771
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Fler kanaler

Post by Inwatto »

När du är hemma, ingår kanalerna i hyran men på psyket måste de betala för extra kanaler.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Fler kanaler

Post by Geta »

Det är uttänkt att man inte ska bli överstimulerad, när man är inlagd på psyk.
Därför satsas det på att man ska ha tråkigt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Fler kanaler

Post by Fantasio »

Precis, Geta. Man ska inte trivas som inlagd. Jag förstår, Inwatto.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8204
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Fler kanaler

Post by Richard »

Kanske det blir för mycket bråk om vad man ska titta på? Eller har ni varsin egen TV på rummet på psyket där du har varit? Det fanns inte här. Kanske nu, en TV kostar ju inte så mycket längre...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Fler kanaler

Post by Fantasio »

TV:n erbjuder en stunds förströelse. Tycker det är svagt av sjukhuset att inte fixa fler kanaler. Fast jag brukar inte hänga med så mycket, sitter mest o slöar framför TV:n. OS i Tokyo missade jag helt, då allt gick på jag tror kanal sex.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Fler kanaler

Post by Geta »

Senast som jag var inlagd på psyket 2005 fanns det cirka 5 tv-apparater på avdelningen.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Fler kanaler

Post by Fantasio »

På 26:an har det två TV-apparater, på de andra avdelningarna en. Vänta, på 25B och A också, när jag tänker efter, två apparater.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Fler kanaler

Post by memphis »

Här kostar kabelkanalerna extra. Jag betalar 160kr i månaden för kanalerna. Funderar på att säga upp dem eftersom jag mest kollar 4: an och svt och Youtube. Har Youtube i stora tv:n via chromecast.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply