Hunger eller ångest?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22930
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Hunger eller ångest?

Post by Zoidar »

Klankedinken wrote: 27 Aug 2021, 15:50Svikare!
?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Hunger eller ångest?

Post by Klankedinken »

Image

Skulle du vilja prova något sånt här?
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Hunger eller ångest?

Post by Cosmos »

Har jag ångest blir jag inte hungrig. Dessa två är oförenliga. Jag har iofs ätit mycket över julen men det hör ju till. Nu är det måndag efter helgerna och jag "slipper" äta.

När jag gick i gymnasiet på 70-talet hade jag en sådan ångest att jag var tvungen att gå och spy upp lunchen jag nyss ätit. Gick ner kraftigt i vikt och såg ut som ett benrangel när jag äntligen flyttade hemifrån till Uppsala för att plugga. Befrielsen från föräldrarna var total och jag behövde inte längre vara ensam. Ångesten försvann och jag kunde åter äta tillsammans med andra.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8074
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Hunger eller ångest?

Post by wasp »

Cosmos wrote: 10 Jan 2022, 18:36 Har jag ångest blir jag inte hungrig. Dessa två är oförenliga. Jag har iofs ätit mycket över julen men det hör ju till. Nu är det måndag efter helgerna och jag "slipper" äta.

När jag gick i gymnasiet på 70-talet hade jag en sådan ångest att jag var tvungen att gå och spy upp lunchen jag nyss ätit. Gick ner kraftigt i vikt och såg ut som ett benrangel när jag äntligen flyttade hemifrån till Uppsala för att plugga. Befrielsen från föräldrarna var total och jag behövde inte längre vara ensam. Ångesten försvann och jag kunde åter äta tillsammans med andra.
Vad värst! Har du lidit av bulimi?? Tur att du kunde börja äta normalt igen.
Post Reply