Livsleda

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Livsleda

Post by Klankedinken »

Det finns två lösningar.. Det ena är att vänja sig vid mindre aktivitet och stå ut med "smärtan" tills det blir bra.. Fungerar sisådär.
Det andra är att lägga till något som gör att du får lite högre levnadsstandard!..

För mig har daglig verksamhet hjälpt mig att förbättra mitt liv.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36443
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Livsleda

Post by memphis »

Klankedinken wrote: 27 Aug 2021, 16:46 Det finns två lösningar.. Det ena är att vänja sig vid mindre aktivitet och stå ut med "smärtan" tills det blir bra.. Fungerar sisådär.
Det andra är att lägga till något som gör att du får lite högre levnadsstandard!..

För mig har daglig verksamhet hjälpt mig att förbättra mitt liv.
Hur många timmar åt gången är du på daglig verksamhet?
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Livsleda

Post by Klankedinken »

cirka 4 timmar
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36443
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Livsleda

Post by memphis »

Ok!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13097
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Livsleda

Post by amandara »

För mycket drama = livsleda. Eller livsångest eller dödsångest. Jag känner påtagligt hur döden flåsar mig i nacken. Som en rabieshund. Det är bara att lägga benen på ryggen och springa. Sort of
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Livsleda

Post by Fantasio »

Jag sitter ensam alla kvällar i veckan och saknar att ha någon att prata med. Det känns som mitt liv är slut och jag bara väntar på döden. Livsgnistan går på sparlåga just nu. Livet är dock en gåva från Gud och man ska försöka få ett så bra liv som möjligt, men jag orkar inte få till någon förändring. Dagens höjdpunkt är en kopp kaffe på Mötesplats Sardin, det säger väl det mesta. Jag funderar på att ringa jourhavande präst, är det någon på Viska som har gjort det?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36649
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Livsleda

Post by Geta »

Jag ringde jourhavande kurator en gång. Jag undrade hur jag skulle sälja
min bil som jag köpte under psykos. Hon rekommenderade blocket.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36443
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Livsleda

Post by memphis »

Tycker du verkar ha många kompisar att prata med, Fantasio, och dessutom en kp. Ovanpå det har du mötesplatsen. Du är nog den på viska som umgås mest med andra.

Själv är jag inte social. Saknar inte att umgås med andra. Det enda sällskap som jag belönas av är att umgås med min familj. Det får jag göra till jul. Det ska bli roligt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Livsleda

Post by Fantasio »

Fast jag pratar inte mående med mina vänner. Vill inte bli en börda för någon. Men visst har jag vänner. Det är tungt nu med fysisk sjukdom i familjen och urtråkigt väder ute. Mörkt är det också. Fast om jag orkar ska jag gå till en före detta arbetskamrat imorgon. Vi ska titta på TV och småprata lite.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13097
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Livsleda

Post by amandara »

Det är inte så illa med en DV ändå. Utan hade det varit helt annorlunda. En chans att träffa likasinnade och ljuga lite över en kaffe. Det är bra shit.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Livsleda

Post by Fantasio »

Visst är det bra att mötesplatsen finns. Men jag saknar någon att vara helt ärlig med. "Hur är läget" brukar man få som standardfråga. Jag har börjat svar "sådär".
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8159
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Livsleda

Post by Richard »

Jag ringde jourhavande präst på 112, när min kompis hade omkommit i en bilolycka o jag ville prata med nån.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Post Reply