Livsleda

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Livsleda

Post by Fantasio »

Idag har jag bara legat på sängen och sedan (nu) suttit vid datorn. Så roligt är mitt liv.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36649
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Livsleda

Post by Geta »

Det är upp till dig själv att roa dig.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36443
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Livsleda

Post by memphis »

"Man har så roligt som man gör sig", heter det ju. Ligger nåt i det. Om man är uttråkad får man göra nånting åt det. Man kan börja en kurs till exempel, om man tål att träffa folk.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8159
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Livsleda

Post by Richard »

Ibland, men väldigt sällan, blir jag uttråkad.

Jag tycker om att sitta vid datorn hela dagarna. Det finns alltid nått nytt eller gammalt att göra. Känner mig inte ensam, men trivs ju med att gå till Spiran (daglig verksamhet), träna eller studera ett par timmar om dagen o träffa lite folk IRL. Så helt isolerad är jag inte. Går på fest på nyår, midsommarafton o några gånger till med vänner. Klarar inte sambolivet, har bott ihop med tjej i max ett par veckor, o det är jobbigt. Jag klarar inte det. Jag måste ha min egna tid.

Man jag kommunicerar hela tiden med mina vänner via Messenger o pratar mycket i telefon. Men jag trivs med att göra det online o via telefon, istället för IRL. Men visst kan det vara kul att träffas då o då.

Jag skulle inte vilja byta ut mitt liv nu, min depression släppte för ca ett år sen, efter 24 år, o nu mår jag bra (ja, jag är ju fullproppad med medicin fortfarande). Närhet eller sex är inget jag vill ha, jag tycker inte ens om när nån tar på mig. På sin höjd en kram när man träffas är jag med på.

På sommaren är jag ute o kör på min sparkcykel o är på stranden o njuter av vädret. Samt är det helt ok att göra en tvåveckors resa med familj eller vänner, men, jag MÅSTE ha eget hotellrum, annars följer jag inte med! Har mycket svårt att dela rum.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36443
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Livsleda

Post by memphis »

Jag delade rum med min syster när pappa bjöd oss på Hurtigrutten. Det var ganska jobbigt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18435
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Livsleda

Post by Krokus »

Minns när jag var i USA i tio dagar när jag var 16. Delade rum med mamma och hon snarkade. Usch, den resan kunde jag ha varit utan. Inte enbart på grund av att hon snarkade såklart!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Livsleda

Post by Fantasio »

Ännu en meningslös dag har fått sitt slut och nu är april här. Snart är det sommar, det ska bli skönt. Men livsledan består. Jag skulle kanske inte orka med att ha en flickvän som jag mår just nu, men kanske skulle det funka. Var jag nu skulle träffa henne. Jag snusar och dricker folköl, så är mitt liv.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36649
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Livsleda

Post by Geta »

Hur tror du att hon skulle orka om du har livsleda, Fantsio?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Livsleda

Post by Fantasio »

Bra fråga. Förmodligen inte orka alls. Fast man rycker ju upp sig om man har ett förhållande.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36443
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Livsleda

Post by memphis »

Du måste lösa din depression först, innan flickvän kan bli aktuellt. Det är inte rättvist mot henne annars. Då kan hon ta på sina axlar att du ska må bättre, vilket inte är görligt. Det är DU som måste lösa det.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36649
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Livsleda

Post by Geta »

Varför rycker du inte upp dig som det är?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Livsleda

Post by Fantasio »

Det går inte, jag kan inte rycka upp mig. Såhär var jag inte förr om åren, på det gyllene 90-talet.
Post Reply