Jobbigt med sysselsättning

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12547
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by zoegas »

Jag förstår inte hur de resonerar inom kommunen. Dagliga verksamheter går minus miljontals kronor om året. Så säljs hantverket sen, men man får inte en krona för det? Sen ska man betala resekostnader, mat, kaffe och så. Varför då? Det måste vara sysselsättningsgraden i papperna. För att blidka politiker. Jag ska börja nu igen, men det är bara för att jag vill knulla. Sen slutar jag igen. Jag ska ha betalt om jag ska jobba. Åtminstone tre gånger så mycket som jag har nu. Vad skulle annars motivera en?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36388
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by memphis »

Om jag tjänar 4000-5000 mer än jag får i ersättning på att jobba halvtid, då är det värt ett försök.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13072
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by amandara »

Jag har slutat ta Peer uppdrag. Fick så mycket ångest av det och var utmattad ett par dagar efter varje uppdrag, även om det bara var några timmar. Hade jag fått betalt för allt lidande hade jag kanske fortsatt. Men en veckas ur funktion för 3 timmars uppdrag....näe.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Fantasio »

Jag ska bli kontaktperson till en gammal arbetskamrat. Det blir många och långa promenader hem till honom. Klarar jag av det?
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36388
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by memphis »

Ja! Det gör du Fantasio! :)
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22877
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Zoidar »

Jobbat två pass idag. Är helt slutkörd, om det nu är det. Hade iof besök i söndags från Blekinge och i lördags jobbade jag och var hos föräldrar, så inte fått tid för mig själv i helgen.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Fantasio »

Idag är det tio år sedan jag började på min sysselsättning. De sju åren jag var där var helt bortkastade.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Klankedinken »

Jag undrar hur länge du har mått dåligt fantasio?! Nu är det en ny grej men jag undrar om du mått bra de senaste åren?! kanske decennium?

Jag vet att det borde gå i perioder men det var tio år sedan du slutade på verksamheten, hur tänkte du när du drog dig tillbaka?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Fantasio »

Jag slutade delvis för att chefen vi fick visade sig vara en tölp. Men främst var det för att jag trodde jag var dödligt hjärtsjuk. Minns när jag hade kontakt med Admin1 och han skrev att han också kunde få känningar av hjärtat. Jag tänkte att hans problem var psykiska och mina fysiska.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Klankedinken »

Okidoki
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Fantasio »

I och med att jag inte behöver vara till mataffären vid elva längre skulle jag teoretiskt kunna ha en sysselsättning. Men tror orken tryter och jag har vänt på dygnet, så jag tror inte på sysselsättning.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36630
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Geta »

Jag tror inte heller på sysselsättning.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply