Jobbigt med sysselsättning

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Fantasio »

Jag kände mig nere under eftermiddag och tidig kväll. Funderade på om jag skulle be om ny sysselsättning. Komma med i matchen igen, så att säga. Men jag har blivit så morgontrött, så det är nog ingen idé. Jag skulle kunna tänka mig att arbeta med andra med psykisk problematik, inte förståndshandikappade. Inget ont m dem, men de blir jobbiga att arbeta med flera timmar om dagen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Fantasio »

Idag är det exakt 12 år sedan jag började på min sysselsättning. Jag saknar den inte det minsta, den nya chefen var en drummel. Tänk att jag gick upp strax innan sju fyra dar i veckan. Det är nästan sju år bortkastade och jag vill ha dem tillbaka.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Fantasio »

Är det någon som vet vad stimulansbidraget ligger på idag? Skiljer sig säkert åt från ort till ort, men borde vara ungefär detsamma. När jag hade sysselsättning fick vi furstliga sju kronor i timmen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23097
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Jobbigt med sysselsättning

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 03 Dec 2023, 22:31 Är det någon som vet vad stimulansbidraget ligger på idag? Skiljer sig säkert åt från ort till ort, men borde vara ungefär detsamma. När jag hade sysselsättning fick vi furstliga sju kronor i timmen.
Du får väl jobba 5 timmar i veckan på riktigt jobb med full sjukersättning. Borde väl ge ut 2000kr till i månaden. Om du nu hittar ett sådant jobb.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
Post Reply