Viska 3.1 förslag och kommentarer

Om frågor och problem med sajten. Förbättringsförslag.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Schizofreni »

Registrera webplatsen hos Google webmaster,(google search central numera) de föreslår antagligen att du ska skaffa en robot.txt vilket kan vara bra bl.a. för att hålla nere felmedelandena från en apache server etc.
https://www.google.se/intl/sv/webmaster ... ctive=none
-Sitemap?
-Byt ut phpBB bilden mot en bild av Viska 3.1.

"Viska 3.1" rankar idag etta på sitt namn och förefaller snabbt, stabilt och bra, så här långt. Har letat efter ev brister men inte hittat några. Mycket bra jobbat Richard!

Håll koll på felfilerna och utrymmet som installationen tar i anspråk så inga plötsliga överraskningar uppstår. Håll gärna installationen liten rapp, smidig och uppdatera med en gång uppdatering är tillgänglig, därmed optimeras möjligheterna för stabilitet. (vilket känns extra nödvändigt efter forum24s rekord i nedtid)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Fantasio »

Klickar man på en tråd det finns olästa inlägg i vill jag att man hamnar där automatiskt. Som på gamla Viska.
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Schizofreni »

Fantasio wrote: 12 May 2021, 18:38 Klickar man på en tråd det finns olästa inlägg i vill jag att man hamnar där automatiskt. Som på gamla Viska.
När du klickat på uppdaterade trådar
search.php?search_id=newposts

Klicka då på den högsta siffran under inläggsrubriken så bör du väl komma till senaste inlägget i stället för det första?
viewtopic.php?f=3&t=7&start=72
Här är den sjunde sidan av ordleken markerad (klickar du på rubriken kommer du till första sidan, klicka på den sida med högst nummer under rubriken, kommer du till den senaste sidan)
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Schizofreni »

Debuggern går nu igång vid nyregistreringar, Vilket den inte gjorde förut.
ucp.php?mode=register

Betydelse: Okänd... Men det ser ju lite skumt ut

[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/phpbb/language/language.php on line 313: vsprintf(): Too few arguments
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009)

Debuggern går också igång när jag försöker ändra mina kontoinställningar:
ucp.php?i=ucp_profile&mode=reg_details
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8153
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Richard »

Det var märkligt... Tar en närmare titt i morgon på det.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9107
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Miika »

Det är störande när man hamnar på första postningen när det har postats flera inlägg. DRYGT
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Nobel »

Fantasio wrote: 12 May 2021, 18:38 Klickar man på en tråd det finns olästa inlägg i vill jag att man hamnar där automatiskt. Som på gamla Viska.
Miika wrote: 13 May 2021, 07:46 Det är störande när man hamnar på första postningen när det har postats flera inlägg. DRYGT
På mobilen så finns det en ikon vänster om trådrubriken, en röd text eller röd eld om någon postat. Klicka på ikonen så tas du automatiskt till olästa inlägg. Hoppas att detta också ska fungera för er.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Schizofreni »

Richard wrote: 12 May 2021, 22:38 Det var märkligt... Tar en närmare titt i morgon på det.
Ja, det är en lite olycklig början med den skärmen vid registrering. Påminner mig om gamla fina forum som gått phpBB-döden till mötes eller bara visar liknande felkod över hela brädan.Typ https://ocmb.xenu.net/ocmb/ (trotts att ägaren är en professionell webmaster)

Image

Skulle gärna veta varför detta fenomen uppstår. Här kanske någon inställning har ändrats?
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13068
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by amandara »

Jag sökte på viska 3.1 och det kom upp högst på Googles söklista. Har gått in via viska 1 och länken där men nu verkar viska 1 ligga nere.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22846
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Zoidar »

amandara wrote: 13 May 2021, 20:05 Jag sökte på viska 3.1 och det kom upp högst på Googles söklista. Har gått in via viska 1 och länken där men nu verkar viska 1 ligga nere.

Skulle va en fördel om man kommer hit om man söker på schizofreni eller bara Viska.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36575
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Geta »

Då får vi ligga i för att komma så högt.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Fantasio »

Kan du inte skriva ned alla nivåer man får när man postar? Vad kommer efter titanmedlem?
Post Reply