Viska 3.1 förslag och kommentarer

Om frågor och problem med sajten. Förbättringsförslag.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Schizofreni »

Verkar vara något generellt fel på Mail-funktionen. har ställt in på "Ändra inställningarna för meddelanden sidan"
ucp.php?i=ucp_notifications&mode=notification_options
Att jag vill bli mailad när mina inlägg blir citerade, notifikationer kommer men inga mail.

Verkar vara något generellt fel med mail som kan bero på att den funktionen inte aktiverats. När man försöker ändra sina kontoinställningar via ucp.php?i=ucp_profile&mode=reg_details så verkar debuggern gå igång. Liksom vid nyregistrering.

Gissar att någonstans i installationen ligger en felnoteringshög och växer, för ingen av funktionerna som involverar mail verkar fungera som de ska, eller?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8210
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Richard »

Schizofreni wrote: 16 May 2021, 22:14 Verkar vara något generellt fel på Mail-funktionen. har ställt in på "Ändra inställningarna för meddelanden sidan"
ucp.php?i=ucp_notifications&mode=notification_options
Att jag vill bli mailad när mina inlägg blir citerade, notifikationer kommer men inga mail.

Verkar vara något generellt fel med mail som kan bero på att den funktionen inte aktiverats. När man försöker ändra sina kontoinställningar via ucp.php?i=ucp_profile&mode=reg_details så verkar debuggern gå igång. Liksom vid nyregistrering.

Gissar att någonstans i installationen ligger en felnoteringshög och växer, för ingen av funktionerna som involverar mail verkar fungera som de ska, eller?
Det där var över min nivå... :roll:
Men ska ta en titt på det.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Fantasio »

Nu är Majestic-12 [bot] inloggad igen. Hur kan en robot logga in? Vad vill personen bakom roboten?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Geta »

Ja, hur kan robotar bli medlemmar på Viska?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Viska 3.1 ONLINE

Post by Schizofreni »

Fantasio wrote: 18 May 2021, 15:48 Nu är Majestic-12 [bot] inloggad igen. Hur kan en robot logga in? Vad vill personen bakom roboten?
Den är inte inloggad! Den besöker oss som en rad botar gör varje dag. Den har stora anledningar att göra det då Viska 3.1 går som en raket upp i synlighet från noll och osynlighet. Bing-boten besöker oss också varje dag liksom Google, det är inget konstigt med det.

Image

Botarna är lite triggade just nu och jag har inget problem med det 8-) Ta det som ett friskhetstecken. Vi måste lära oss att skilja på botar och botar, dessa är indexeringsbotar som läser webbplatsens metrik för att sedan presentera den.
viewtopic.php?f=34&t=100 som du ser så uppdaterar de resultaten för webbplatsen.
Geta wrote: 18 May 2021, 16:12 Ja, hur kan robotar bli medlemmar på Viska?
Jag tror personligen att några medlemmar här på Viska kan vara botar.
Det där med Captcha etc är inget som helst problem att komma undan (bara sök på Captcha reader...) Och jag tror inte de är registrerade med Svenska IP-adresser. Men det är bara en gissning.

Man behöver inte kunna Svenska för att registrera sig om man vet hur phbBB registrationer fungerar i generell mening. det är nackdelen med ett stort välkänt system.

Vilken IP hade Spammaren "kiravoinc"? Gissar att man inte anstränger sig att skaffa Svensk IP via VPN.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Fantasio »

Det händer att jag saknar skriklådan. Men tydligen förde den med sig problem av något slag på original-Viska. Jag skrev inte så ofta där, men saknar den ibland.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36983
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Geta »

Skriklådan saktade nog ner farten på gamla Viska.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Schizofreni
Vanadinmedlem
Posts: 1017
Joined: 10 May 2021, 15:14
Contact:

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Schizofreni »

Fantasio wrote: 24 May 2021, 00:17 Det händer att jag saknar skriklådan. Men tydligen förde den med sig problem av något slag på original-Viska. Jag skrev inte så ofta där, men saknar den ibland.
Kan vi inte bara se Slasktråden som den nya skriklådan?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8210
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Richard »

Jag ser i.a.f inget problem i att "chatta" i trådarna.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Fantasio »

Hur lägger man upp bilder här? Jag trycker på "infoga bild", men sen då?Image
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8210
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Richard »

Du måste länka till bilden inom IMG o /IMG som kommer upp när du trycker på infoga bild.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Viska 3.1 förslag och kommentarer

Post by Fantasio »

Jag vill lägga upp en egentagen bild som jag har på hårddisken. Jag lyckades ju med min avatar, men inte med bilden jag försöker posta.
Image
Post Reply