Gamla föräldrar

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Jag har börjat ta hem mina Kalle Ankor från mina föräldrars lägenhet. Tog en näve Carl Barks' så kallade guldböcker. Snart är mamma död och pappa på ett boende.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Jag kommer att besöka min pappa flera gånger i veckan när han hamnar på ett boende. Han har varit gift med min mamma sedan 1963, så det blir tufft för honom att överleva henne. Jag ska bjuda pappa på Xanté och chokladpraliner. Och hålla honom i handen.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Gamla föräldrar

Post by Richard »

Vad hemskt Fantasio... :cry:

Jag vet inte hur jag skulle reagera på mina föräldrars död, inte tänkt så långt. Men mamma är lite krasslig (71 år).
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Tack, Richard. Du är själv rätt ung jämfört med mig och våra föräldrar skiljer sig i ålder. Jag hoppas du får behålla både mamma och pappa länge.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Gamla föräldrar

Post by Geta »

Jag ångrar att jag inte bjöd min pappa på kaffe och likör sista gången
som jag träffade honom på korttidsboendet. Han dog någon dag senare.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Gamla föräldrar

Post by Krokus »

Jag ångrar att jag inte hälsade på farmor fler gånger innan hon dog. Hon var inlagd på sjukhus pga lunginflammation. Hon dog ungefär två veckor efter att jag hälsade på henne sista gången. Jag minns att jag matade henne med Noblessechoklad och att hon var mycket glad över att jag hälsade på. Hon blev 93 år och klar i huvudet hela tiden.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Gamla föräldrar

Post by Geta »

Min pappa dog också av lunginflammation.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13200
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Gamla föräldrar

Post by amandara »

Jag och lilla E hälsade på farmor några dagar innan hon dog. Det är jag glad för.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36697
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Gamla föräldrar

Post by memphis »

Hälsade på min mormor innan hon dog. Det var svårt att gå därifrån, för jag visste att det var sista gången jag såg henne. Jag grät inte förrän jag lämnade rummet. Hon var så liten och smal där i sin säng.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Snart kommer dagen då jag går till mina föräldrar och mamma är död. Pappa klarar sig inte själv, man kanske kan lämna honom några timmar på sin höjd. Finns det något slags akutboende han kan hamna på då? För det är väl köer till äldreboenden?
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36952
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Gamla föräldrar

Post by Geta »

Det finns korttidsboenden.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Idag fick mamma och pappa hålla tillgodo med frysrätter. Men imorgon ska jag handla åt dem (och mig) på Subway. American steakhouse melt, den dyraste smörgåsen.
Post Reply