Gamla föräldrar

Postningar från anhöriga och vänner samt postningar om anhöriga och vänner.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Idag har jag hjälpt mamma och pappa. Jag köpte dem fyra flaskor whisky. Jag slängde pappersåtervinning, pappförpackningar och glas åt dem. Jag handlade dagens varma lunch, de fanns kvar trots att klockan var cirka halv två. Det känns så bra att hjälpa dem
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Jag kanske köper kartongrätter till mamma och pappa idag. Ska kolla på nätet och försöka utröna om Subway har öppet. Det är ju röd dag, så de kanske har stängt. Har de öppet så blir det tre American steakhouse melt, den dyraste mackan. Tveksamt om en sådan räcker till mig, jag får väl mikra mina uttjatade köttbullar lite senare efter mackan är uppäten.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Mamma blev sugen på snabbmat. Jag ringde nyss pizzerian och frågade om de hade öppet imorgon (det är väl pingst) och det hade de.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Idag har jag hjälpt mamma och pappa lite. Handlat snabbmat åt dem o lite från mataffären. Slängt lite sopor åt dem också. Det känns bra att kunna hjälpa till.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Imorgon har jag min injektion, så det blir inga lunchlådor till mamma och pappa. Men jag har köpt fyra kartongrätter åt dem, det duger i nödfall. Men just nu ringde jag mamma och sa att jag skulle handla på Subway imorgon. Det blir den dyraste mackan, en så kallad American steakhouse melt. Det är de värda.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

I och med att jag tog min injektion klockan tio idag så var jag inte på plats i affären när lunchlådorna anlände. Jag var till speceristen cirka halv tre och den ena rätten fanns kvar. Det var fisk och potatismos och jag ringde mamma och frågade om hon och pappa vill ha det och svaret blev ja. Köpte även små tomater och mineralvatten åt dem. Det är mitt kall att hjälpa mina föräldrar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Min storasyster och jag tog ut mamma och pappa i det fina vädret. Mamma blev lite irriterad när jag bjöd pappa på en cigg, hon tycker han röker för mycket. I samband med att vi gick slängde jag skräp åt dem: tomglas, en påse plastskräp, returpapper och pappersförpackningar. Gick till affären och handlade lite åt dem och var uppe med varorna i deras lägenhet. När jag kom tillbaka ville mamma gå hem igen och så blev det. Oj, vad svårt mamma har att gå. Hon blev yrslig på tillbakavägen också. Jag tackar Gud för att de fortfarande lever.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Imorgon hade jag tänkt att panta åt mina föräldrar. Det blir inte så mycket, kanske en plastpåse. Men mamma är lite av en pedant och vill inte ha en massa jox liggandes.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Idag var det mamma som ramlade och inte kom upp. Hon är annars stadigare på benen än pappa. Hon tryckte på larmknappen och fick hjälp upp. Jag blir så orolig. Mamma låter så pigg och klar i telefonen, men har svårigheter att gå ens med rollator.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Hackad ångbåtsbiff med porterkokad stekt rödlök eller kyckling i curry står på menyn imorgon. Ska även slänga lite sopor åt mina föräldrar. Mina föräldrar betyder så mycket för mig, när de dör vill jag skyndsamt följa i deras spår.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Det verkar som att mamma inte vågar gå ut i förrådet och sortera skräp. Hon ramlade omkull förra veckan, var det väl. Jag ska till mina föräldrar imorgon och lägga pappskräp och pappersåtervinning i varsin papperskasse. Det är sorgligt att se inte bara pappa utan även mamma tackla av.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17628
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Gamla föräldrar

Post by Fantasio »

Jag får börja gå ut med skräpet åt mina föräldrar dagligen. Vad jobbigt att mamma ej vågar sig ut i förrådet längre.
Post Reply