Shopping

Moderator: Moderator 1

User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Shopping

Post by Geta »

Jag får mitt lystmäte i matbutiken för shopping.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Shopping

Post by amandara »

Jag tycker oxå det är kul att handla mat.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Shopping

Post by memphis »

Jag tycker inte det är kul att handla mat. Lägger så lite som möjligt på matkontot.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Shopping

Post by Fantasio »

Jag blir stressad av att handla kläder. Speciellt byxor. Man måste klä av sig på bortaplan så att säga.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Shopping

Post by Richard »

Jag älskar att shoppa teknik o kemiprylar. Så fort jag får en större summa letar jag upp nått spännande jag vill ha.

Kläder är tråkigt, jag nöjer mig med ett par shorts, två par jeans, några T-shirtar o piké-tröjor. Men nu måste jag köpa nya skor.

Jag kan heller inget om dyra märkeskläder, men fick en fin vår-/höst-jacka av pappa i födelsedagspresent o min syster sa; -Oj, vilket märke du har på jackan! Men nu har jag fått köpt nya byxor som passar mig, de jag hade sen sist jag låg runt 80 kg är t.o.m lite för gamla för mig också.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Shopping

Post by amandara »

Om jag går ner ca 5 kg till så kan jag shoppa massor i min egen garderob. Har många kläder i den storleken av alla möjliga sorter. 5 kg eller max 10 så sitter jag säkert, för de allra flesta behov. Går jag ner mer riskerar jag att åka på att köpa ytterligare en ny garderob. Så jag nöjer mig nog vid max 10 kg.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12651
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Shopping

Post by zoegas »

Jag gillar teknik. Jag vill ha det ultimata nöjessystemet.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Shopping

Post by memphis »

Jag köpte en ny höstjacka idag. Tyckte jag kunde unna mig det. Har kommit på det att man ska satsa pengarna på jackor och skor, för det är det som syns när man är ute. Vad man har på sig inomhus spelar mindre roll.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Shopping

Post by wasp »

Gillar inte att shoppa. Minnen från 1980 talet kommer fram och då gjorde jag av med allt jag hade. Inte bra!
Post Reply