Punktråden

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Punktråden

Post by Fantasio »

Är det någon här som gillar Black flag? Bandet Henry Rollins sjöng i. Har lyssnat på "Slip it in" och nu en annan skiva. Rätt bra, men inte på min topp fem-lista över bra punkband.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Punktråden

Post by Fantasio »

Just nu spelar jag en skiva med bandet Nomeansno. Jag har ingen koll på hur många skivor de gjorde. "You kill me" var väl en mini-LP. Just nu spelar jag en lite experimentell skiva, "Small parts isolated and destroyed". Tyvärr finns de inte att köpa som CD från Ginza. Tur då att Youtube finns.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Punktråden

Post by Fantasio »

https://www.youtube.com/watch?v=oi14822rcB0
Jag har ingen koll på vad Jello Biafra släppt sedan tidigt 90-tal.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Punktråden

Post by Fantasio »

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Punktråden

Post by Fantasio »

Jag googlade på Captain Oi, mig veterligt den största distrinutören för punk och oi. Möttes av en vit sida med texten "Din anslutning är inte privat. Angripare kan försöka stjäla din information från captainoi.com (t.ex. lösenord, meddelanden eller kreditkort)."

Man kan söka på band i bokstavsordning och spela upp dem på Youtube. Vissa band har jag hört talas om men aldrig lyssnat på, där finns många guldkorn att finna både för en amatör som jag och den lite mer initierade lyssnaren. Punk är för mig möjligheten att sprida egen musik utan ett saftigt skivkontrakt och frihet att själv bestämma ljudbilden och innehållet.
Post Reply