Nytt golv i hallen

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Nytt golv i hallen

Post by Zoidar »

Nu var snickaren här och sågade i mitt golv. Det ska läggas ny parkett i hallen. Får hoppas de blir klara redan i nästa vecka.

Image
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Nytt golv i hallen

Post by memphis »

Kul med lite nytt Zoidar!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nytt golv i hallen

Post by Zoidar »

memphis wrote: 03 Sep 2021, 17:00 Kul med lite nytt Zoidar!
Det är det. Egentligen behövs nytt golv i vardagsrum också, men det får bli ett senare projekt.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38697
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Nytt golv i hallen

Post by Geta »

Jag har parkett i hallen som jag slitit ut där jag sitter vid datorn.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Nytt golv i hallen

Post by memphis »

Jag har parkett i hela lägenheten. Tycker inte att det är praktiskt för parkett är så fuktkänsligt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Nytt golv i hallen

Post by amandara »

Jag skulle vilja ha svart ekparkett, eller nåt, i vardagsrummet
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 24833
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Nytt golv i hallen

Post by Zoidar »

memphis wrote: 03 Sep 2021, 17:12 Jag har parkett i hela lägenheten. Tycker inte att det är praktiskt för parkett är så fuktkänsligt.
Det är snyggt, men vet inte hur praktiskt det är.
"Herren blickar ner från himlen över människors barn för att se om det finns någon som förstår, någon som söker Gud, men alla har avfallit, ingen gör det goda." - Psalm 14
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Nytt golv i hallen

Post by memphis »

Parkett blir väldigt lätt fuktskadat och det är opraktiskt när man har en hund som ibland är blöt efter regnet. Ett par gånger har hon spillt ut vattenskålen också så att jag fått tömma bokhyllan och torkat under den.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13599
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Nytt golv i hallen

Post by amandara »

Jag bor i hyresrätt. Har plastgolv, rätt snygga - helt ok, i hall, sovrum och kök. Har bara, ett gammalt sen huset byggdes på 60 talet, parkettgolv i vardagsrummet. Det är praktiskt att ha det så. Hade jag inte haft hund och om jag hade råd (prioriterade) så hade jag lagt in ny parkett i vardagsrummet, och annan matta i hallen. Helst hade jag haft klinker i hallen men man får inte göra vad som helst i hyresrätt - tror inte det är ok att göra det.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Nytt golv i hallen

Post by memphis »

Man får nog inte byta golven i en hyresrätt. Man får ju tapetsera och måla om man gör det på ett proffsigt sätt. Jag skulle gärna ha plastgolv p g a hunden.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 19370
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Nytt golv i hallen

Post by Krokus »

I min förra lägenhet målade jag i köksskåpen. Hyresvärden sa inget om det på besiktningen. Hade jag vetat hur mycket jobb det skulle bli med att måla de där skåpen, hade jag aldrig gjort det. Lätt att vara efterklok.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 38708
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Nytt golv i hallen

Post by memphis »

Hehe, det påminde mig om en sak. Jag målade köksskåpen i min första lägenhet. Men när luckorna låg på tork så gick min katt på dem så det blev tassavtryck i färgen! Jag hängde upp luckorna ändå .
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply