Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 21 Oct 2022, 00:25 Käkade pitakebab idag. Den var inte så dum.
Fick googla lite snabbt. Låter gott. Tzatziki är ju så gott.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Det ha varit "en sån dag" hos mig. Har inte haft ork till något. Inte varit på mötesplatsen och inte till mataffären. Istället blev det en gyrosrulle med röd sås från pizzerian. Jag smällde i mig hela utan problem. Gott, men inte topp fem, om man säger så. Med all kost inräknat.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Kanske blir det Spicy hot imorgon. Tar även en portion (två) vårrullar. Det är väl samma prisklass på deras mat som den på pizzerior.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Panang curry med kyckling, den första rätt man får upp när man klickar på menyn, låter god. Den har jag säkert testat. Det står 93/114 kr efter presentationen o jag antar att det är priset om man vill ta med eller äta där. Jag är rätt stor i maten och funderar på att beställa extra ris och en portion vårrullar. Riset kostar 15 kronor. Vårrullarna finns i avdelningen "Förrätter" och kostar 35 eller 40 kronor. Det är dyrt för två ynka vårrullar, men ack så gott. Landar då på 143 kronor om jag nu räknat rätt. Inte hutlöst på något sätt, men det får inte bli en vana att gå dit och beställa.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22877
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Låter gott!
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Javisst, Zoidar! Borde vara rätt skonsamt för kroppen jämfört med en pizza som dryper av fett.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22877
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 23 Oct 2022, 01:52 Javisst, Zoidar! Borde vara rätt skonsamt för kroppen jämfört med en pizza som dryper av fett.
Ja nog nyttigare.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag funderar på att beställa från Subway imorgon. Jag kommer att vara i närheten när jag går hem från mötesplatsen, det blir bara en kortare omväg. Och på vägen därifrån går jag förbi butiken Gottegrisen. Plockgodis... Eller om jag ska bege mig till Spicy hot istället. Jag tror jag kör på det asiatiska alternativet när jag tänker efter. En baguette från Subway blir jag bara mätt av för stunden, sedan kommer suget tillbaka. Beställa en huvudrätt, två vårrullar och extra ris. Det är taget.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

De billigaste pizzorna på närmaste pizzerian kostar 98 kronor. Snäppet dyrare är pizzorna för 108 kronor. 118 kronor för de ännu dyrare pizzorna. Sedan säljs pan pizza som billigast 128 kronor. Smärtgränsen går egentligen för mig vid en hundralapp. De har höjt priserna rejält, var inte så länge sedan de dyraste pizzorna kostade en hundring.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Blir jag sugen på pizza eller kebab går jag till den numera dyra pizzerian och inte bara för att den är närmast. De har många kunder och bör ha stor omsättning på ingredienserna. Faktiskt är jag sugen på en pizza just nu. Jag har ju kraftigt dragit ned på snabbmaten, var väl förra veckan jag köpte mig en kebabrulle. Det var ett undantag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Nu sitter jag som vanligt med kurrande mage. Blev hemskt sugen på en pan pizza. En sådan blir jag proppmätt på. Tyvärr får jag inte fram vilka de har att välja på. Men tror att en av de två goda heter Italia eller något sådant. Man blir jättemätt av allt bröd. Men tror nog jag kör på en hamburgare från Bastard Burgers. Oklahoma bastard style har 240 gram kött för 145, lika mycket som en Dubbel Luleå.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Igår var jag på vippen att köpa mat från en pizzeria. Men jag gick till mataffären istället. Bra det, då sparade jag lite pengar. Jag åt ju en pizza i lördags och ville inte äta det två dagar i rad. Det börjar arta sig, min sparplan.
Post Reply