Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Hamburgertallriken från pizzeria smakar lite sådär tycker jag. Blev mer nöjd med mina hemgjorda. 500 gram nötfärs kostar 58 kronor på ICA. Dela med två och du landar på 29 kronor portionen. Sedan tillkommer det du vill ha på dem, men jag har bara chilisås, isbergssallad och rå gul lök på burgarna. Säg att en portion allt som allt går loss på 40 kronor. Skapligt pris.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

De hamburgertallrikar som serveras på krogar är rätt goda, men kostar därefter. Man får väl ge inemot 150 kronor för en sådan. Att man inte bör äta dem med händerna gör ju att man slipper söla ned sig. Jag vet faktiskt inte vilken sorts hamburgare jag föredrar. Men ett som är säkert är att jag kommer att vara sparsam vad gäller köpeburgare. Det är ju så lätt att fixa till det själv. En dressing heter väl något med "American-vad-det-nu-var", en sås på tub. Den kanske jag skulle prova nästa gång jag gör burgare.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

När jag var barn och yngling gjorde mamma pizza från grunden själv. Men jag hade fått för mig att jag inte tyckte om pizza, så jag fick något annat att äta istället. Det var då rakt ingen snabbmat, det tog sin lilla tid innan det var färdigt. Vill minnas att mamma höll degen tunn och frasig.

Vad gäller hamburgare så blir det lite tröttsamt att äta det mer än någon/några gång(er) i veckan. Jag gör då mina egna burgare, så slipper jag punga ut med en hundring eller mer för en hamburgare.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22938
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Idag blev det burgare och pommes. När jag kommit hem kom jag på att jag beställt dubbla biffar. Jag fick bara en. Får säga till dem nästa gång att jag ska betala för enkel och få dubbel.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Nämen vad nesligt, Zoidar. Jag hoppas att de rättar till sitt misstag även fast du inget kan bevisa.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

I min stad finns det fyra McDonald's och jag tror två Max. Hur kan de gå runt när Burger King tvingats stänga två gånger? De hade ett centralt läge på andra och sista (senaste?) stället. Max hamburgare har jag hört går synnerligen bra. Deras läge inne i staden är strax utanför centrum, den andra ligger på Ingelsta, ett externt handelsområde. På Ingelsta finns ju även Pizza Hut och där skulle jag vilja äta. Men jag kan ju inte åka kommunalt och aldrig att jag går hela vägen dit ut. Ärligt talat, Burger King är godast, eller hur?
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12563
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Tråden om snabbmat

Post by zoegas »

Ja, det ligger en burgerking i köpcentret utanför stan. Helt klart godast av kedjorna.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag vill ha en rejäl mosbricka från Sibylla. men hittar ingen rätt med det namnet. Istället finns det Sibylla-meal med två korvar och mos. Där finns även Bamse-meal med en korv på mäktiga 150 gram. Köttbulle-meal med potatismos finns också. Tyvärr har jag rätt långt att gå till närmaste Sibyllahak.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag vill gärna prova på Pizza Hut. Problemet är att de ligger långt från mig, i norra delarna av staden. Någon här som ätit där? Har de bara pan pizza att erbjuda? Hur många olika sorter? Vad kostar det att äta där?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag sitter och blir sugen på kebabrulle. Tyvärr kostar den 120 kronor, det är dyrt. Vill du ha annan sås än de vanliga röda och vita kostar det 20 spänn. Jag vet att jag tjatar om piri piri, men den har "min" pizzeria till försäljning. Undrar hur en kebabrulle smakar med det på. Jag minns inte när jag sist åt snabbmat, kan det vara en månad sedan?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Tänk vad priserna på snabbmat gått upp. Min pizzeria säljer de billigaste för 98 kronor. Vill man ha lite mer på pizzorna kostar en sådan 108 spänn. Det finns även pizzor för 118 kronor. Det var inte länge sedan priserna var något sånär humana, men nu får man verkligen vara sparsam med att handla där då det kostar skjortan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Kartongrätten jag köpte förslog inte. Är sugen på pan pizza och närmaste pizzerian har det, men de tar hutlösa 128 kronor för en. Jag får i mig en hel på en kväll, även fast jag måste lägga den i kylskåpet och ta ut o mikra återstoden efter en stund. Flottigt kan vara gott.
Post Reply