Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Det blev en sån dag igen. Beställde en pan pizza och fick som fråga vad jag ville ha på den. Avslutade telefonsamtalet i frustration och gick till pizzerian. Där står bra pan pizza på menyn, inte va det heter och innehåller. Jag fick en Cappriciosa på pan pizza-botten. Den var inte god. Vad sägs om en språkkurs för pizzabagare?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jösses vad sugen jag är på snabbmat. En kebabrulle vore inte helt fel. Har bara ätit pasta och två äpplen idag.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

En Italian BMT eller en American steakhouse melt brukar det bli på Subway. Frågan är om man ska köpa sig en med kyckling på. Var tydligen tveksam kvalitet på det köttet. Är fortfarande sne' på min pizzeria. Känner bara igen en av pizzabagarna där, resten är nya för mig. De har pan pizza på menyn, men det står inte vad de heter. Jag sa att jag ville ha en Italian, den enda jag mindes namnet på. Detta via telefonen. Gick dit och fick beställa på nyy och fick frågan vad jag ville ha på. Jag tog det som är på en Cappricciosa och det passade inte till den tjocka degen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Pizzabakeren heter en ny pizzeria i staden. Oklart varför den stavas som den gör. Roliga namn på pizzorna har de också; "Svingod", "Biffen", "Flamman" och "Gnistan" är bara några.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12605
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Tråden om snabbmat

Post by zoegas »

Jag käka på Max när jag fick löning. Bearnaise sås i burgaren. Inget är heligt,, den var helt okay.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12605
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Tråden om snabbmat

Post by zoegas »

Det finns ett ställe i stan som heter "Amadeus". De har haft samma recept i 30 år på sin kebab. Godaste jag ätit. Orginell, vitlöksåsen är passar perfekt till det kryddiga kebabköttet. Ska man äta kebab i stan så är det där. Numer köper jag falafel, jag gillar inte det. Men enda alternativet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Min pizzeria säljer sallad där man förutom i alla fall grönsallad får välja fem ingredienser. Då vill jag ha skinka, pasta och svamp. Och så två tillbehör till. Oklart vad det kostar, men minst en hundring får man nog räkna med.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 694
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Tråden om snabbmat

Post by Santina »

Tog en macka på Subway idag. Min favorit: halv grovt bröd med tonfiskröra, kryddosten, rödlök, saltgurka, sallad, vitlökssås. Varm såklart.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Santina wrote: 30 Dec 2022, 12:13 Tog en macka på Subway idag. Min favorit: halv grovt bröd med tonfiskröra, kryddosten, rödlök, saltgurka, sallad, vitlökssås. Varm såklart.
Jag gillar också Subway. Men tycker att en halv blir för lite för mig. Brödet jag tar är ljust eller med sesamfrön på. Har inte vågat testa deras kyckling.
User avatar
Santina
Indiummedlem
Posts: 694
Joined: 18 Nov 2021, 23:32

Re: Tråden om snabbmat

Post by Santina »

Fantasio wrote: 30 Dec 2022, 23:39
Santina wrote: 30 Dec 2022, 12:13 Tog en macka på Subway idag. Min favorit: halv grovt bröd med tonfiskröra, kryddosten, rödlök, saltgurka, sallad, vitlökssås. Varm såklart.
Jag gillar också Subway. Men tycker att en halv blir för lite för mig. Brödet jag tar är ljust eller med sesamfrön på. Har inte vågat testa deras kyckling.
En halv är lagom för mig. Jag har inte provat några andra ingredienser alls, det känns inte lockande, men kanske också kan vara gott 😊
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Är det någon som ätit kebab på Sibylla? Det tycker jag inte hör hemma på deras meny. Där ska bara finnas tunnbrödsrulle, korvrätter, pommes stripes, hamburgare och räksallad. Tycker jag i alla fall.
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9114
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Tråden om snabbmat

Post by Miika »

Jag har ätit kebabtallrik på Sibylla. Smakar gott men det är en för liten portion
Post Reply