Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6513
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Tråden om snabbmat

Post by Hercules723 »

Ja det är det! Testa det.. jag gör i ugnen, plättlätt
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Visst var det gott med en hamburgertallrik, men inte super-duper-gott. Är mer sugen på hemlagat just nu.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Kompisen är för rolig. Häromdagen sa han att han brukade se mig komma bärandes på påse från McDonald's och att jag åt där väldigt ofta. vet inte var han har fått det ifrån att jag brukade köpa hamburgare i parti och minut. Jag sa inte emot honom, jag nöjde mig med ett skratt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Blir det ingen matlagning imorgon tror jag att jag kör på Subway. Tar då en hel American steakhouse melt och en halv Italian BMT. bara en smörgås räcker inte hela dagen åt mig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag brukar glömma bort att köpa macka på Subway. En enda kostar runt 70 spänn. Dock räcker inte en sådan en hel dag för mig. Det kanske är bättre med en pizza för mig och min aptit. Jag säger att jag vill ha allt som ingår förutom svarta oliver, majs och inlagd gurka.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Idag var det en sådan dag, en riktig sängliggardag. Orkade inte ens gå de sex, sju minuterna det tar att gå till mataffären. Det blev en klassiker, en Cappricciosa (stavning?). Fick i mig hela, blev proppmätt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag gick in på Napolis hemsida, men den är omgjord. Där fanns en knapp för att ladda hem menyn, men det vill jag inte krångla med. Snabbmat är dyrt, snart har den nått smärtgränsen för mig. Tror de flesta pizzor kostar 118 kronor, samma för en kebabrulle eller kebabtallrik. Men visst blir jag mätt på till exempel en rulle. Jag kanske skulle ta en sallad nästa gång jag handlar där. Tror man får välja fem ingredienser förutom grönsallad och kanske tomat som ingår i alla sallader. Då tar jag skinka, pasta och champinjoner och två ingredienser till.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Det var på vippen att jag gick till Subway och handlade, men avstod då jag kände tvivel på om en macka mättar. Man kan ju köpa två, det skulle jag få i mig, men då blir ju priset det dubbla. Dock har de väldigt goda mackor, är lite trött på kebab.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Ingen som svullat i sig snabbmat idag? Inte jag. Kommer jag iväg till min före detta arbetskamrat tror jag jag köper en macka på Subway. Imorgon alltså. De kan man äta både varma och kalla. Ska kanske köpa en med kyckling i.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Idag är en "sådan" dag. Orkade inte ta mig till mataffären, men den korta promenaden till pizzerian klarade jag av. DAet blev en pizza, Husets special. Gott, men inte enormt gott.
Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Tråden om snabbmat

Post by Leakim97 »

Jag åt också pizza idag. Inte köp pizza utan hemmagjord. Var gott. Kebabsås till
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Leakim97 wrote: 09 Jul 2023, 18:35 Jag åt också pizza idag. Inte köp pizza utan hemmagjord. Var gott. Kebabsås till
Det låter gott, Leakim97. Köpte du färdig deg? Idag var det en kvinna på pizzerian som ville köpa ett antal degar.
Post Reply