Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

Leakim97
☢️ Neptuniummedlem ☢️
Posts: 25424
Joined: 03 Jul 2022, 22:26

Re: Tråden om snabbmat

Post by Leakim97 »

Fantasio wrote: 09 Jul 2023, 21:11
Leakim97 wrote: 09 Jul 2023, 18:35 Jag åt också pizza idag. Inte köp pizza utan hemmagjord. Var gott. Kebabsås till
Det låter gott, Leakim97. Köpte du färdig deg? Idag var det en kvinna på pizzerian som ville köpa ett antal degar.
Det var middagen på mitt boende, vet inte hur de gjorde
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Nästa gång jag köper snabbmat blir det inte pizza eller kebab. Tar istället en hamburgertallrik om jag handlar på pizzeria. Men är mer sugen på mat från Subway. Fast idag har jag ätit egenlagad mat och den är svårslagen, måste jag säga.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36938
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Tråden om snabbmat

Post by Geta »

Slow food med andra ord?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Mmm, slow food... Köpte mig en smörgås från Subway idag. En Italian BMT då de hade slut på American steakhouse melt. Gött.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

"Låt oss presentera Great Steakhouse, en uppdaterad version av American Steakhouse Melt, med ännu godare nötköttsburgare, krämig baconnaise och karamelliserad rödlök."

"Denna gourmetsub är en smakrik blandning av teriyakiglaserad kyckling, och dina val av grönsaker. Serveras varm och toastad, på nybakat bröd och tillsammans med din favoritdressing."

Detta från Subways hemsida. De två beskrivna mackorna har jag inte ätit. Man kanske skulle klippa en i helgen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Visst är det gott med pizza, men det blir sällan jag köper det. 120 spänn kan det kosta. Visst, jag har råd med det, men det får då bli sällan jag äter det. Inte ens en gång i månaden.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Pizzeria Napoli ligger närmast mig, tar bara några minuter att gå dit. Men vilka priser de tar. Rena stråtröveriet. En gyrospizza kostar 129 kronor, en kebabtallrik eller en kebabrulle kostar 125 kronor. De billigaste pizzorna kostar 110 kronor. 139 kronor för en panpizza. Det är alltid folk därinne, så ägarna har råd med den flottaste av BMW:ar.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23240
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 24 Jul 2023, 22:41 Pizzeria Napoli ligger närmast mig, tar bara några minuter att gå dit. Men vilka priser de tar. Rena stråtröveriet. En gyrospizza kostar 129 kronor, en kebabtallrik eller en kebabrulle kostar 125 kronor. De billigaste pizzorna kostar 110 kronor. 139 kronor för en panpizza. Det är alltid folk därinne, så ägarna har råd med den flottaste av BMW:ar.
Pizzapriset har gått genom taket!
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Det stämmer det, Zoidar. Priset på vanlig mat man köper i mataffärer har också gått upp. Men det var inte länge sedan en så kallad superpizza special, medpommes frites på, kostade 110 kronor. Den var dyrast.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23240
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 24 Jul 2023, 22:45 Det stämmer det, Zoidar. Priset på vanlig mat man köper i mataffärer har också gått upp. Men det var inte länge sedan en så kallad superpizza special, medpommes frites på, kostade 110 kronor. Den var dyrast.
Priserna har nog gått upp 20% det senaste året.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Visst är det gott med pizza och kebab, men husmanskost slår snabbmat alla dagar i veckan. Större variation på maten är väl största fördelen för husmanskost, sedan kommer smaken och sist priset.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag lekte med tanken på att gå till närmaste pizzeria, men tog mig i kragen och gick till mataffären istället. Betydligt billigare. Är lite less på snabbmat.
Post Reply