Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Det blev ingen snabbmat idag, jag valde en varmhållen matlåda istället. Men kanske imorgon. Är inne på en panpizza, men på nätet står det bara panpizza och pris, inte vad de heter eller vad som är på. Sist jag beställde fick jag själv säga till vad jag hade på och resultatet blev som en Capricciosa fast med tjock botten. Jag har för mig att där finns en som heter något i stil med Italian och den minns jag som god. Jag får inte i mig en hel på en gång, men det är bara bra. Då har jag en bit till kvällen när jag blir sugen på det.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag ringde pizzerian och frågade om de hade en panpizza kallad Italian eller något liknande. Mannen i luren frågade en annan och svarade ja. Men jag skulle få välja ingredienser själv. Varför i hela fridens namn har de då namn på panpizzorna? Jag sa att jag inte ville beställa en sådan och tog en Mexicana istället. Tomatsås, ost, oxfilé, champinjoner, paprika, jalapenos och cayennepeppar var det på den. Åt inte upp hela på en gång utan tog det sista kylskåpskallt. Det funkade, men var godare varm.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Förhoppningsvis lär det dröja innan jag köper en pizza igen. Smärtgränsen utökas i takt med priset tyvärr. Men 135 kronor för en pizza är fasligt dyrt. Nästa gång jag handlar på pizzerian blir det kanske hamburgare med pommes frites eller kanske kebabtallrik.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 15 Jan 2024, 22:36 Förhoppningsvis lär det dröja innan jag köper en pizza igen. Smärtgränsen utökas i takt med priset tyvärr. Men 135 kronor för en pizza är fasligt dyrt. Nästa gång jag handlar på pizzerian blir det kanske hamburgare med pommes frites eller kanske kebabtallrik.
Låter som överpris i mina öron, om det är vanlig pizza. Lyxpizzor kan gå på 150-200kr och det är inget konstigt.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Betalar jag 200 kronor för mat vill jag ha en rejäl köttbit, alternativt buffé. Tror Rosegarden tar 145 för den lite enklare buffén. Den dyrare får man välja rått kött och få det tillagat framför ögonen på en.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 15 Jan 2024, 22:48 Betalar jag 200 kronor för mat vill jag ha en rejäl köttbit, alternativt buffé. Tror Rosegarden tar 145 för den lite enklare buffén. Den dyrare får man välja rått kött och få det tillagat framför ögonen på en.
Jag har käkat buffé på Rosegarden några gånger.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 15 Jan 2024, 22:54
Fantasio wrote: 15 Jan 2024, 22:48 Betalar jag 200 kronor för mat vill jag ha en rejäl köttbit, alternativt buffé. Tror Rosegarden tar 145 för den lite enklare buffén. Den dyrare får man välja rått kött och få det tillagat framför ögonen på en.
Jag har käkat buffé på Rosegarden några gånger.
Vad tyckte du? De har både ris, nudlar och pommes frites.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 15 Jan 2024, 22:55
Zoidar wrote: 15 Jan 2024, 22:54
Fantasio wrote: 15 Jan 2024, 22:48 Betalar jag 200 kronor för mat vill jag ha en rejäl köttbit, alternativt buffé. Tror Rosegarden tar 145 för den lite enklare buffén. Den dyrare får man välja rått kött och få det tillagat framför ögonen på en.
Jag har käkat buffé på Rosegarden några gånger.
Vad tyckte du? De har både ris, nudlar och pommes frites.
Minns inte de hade pommes. Men jo gillade det.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 15 Jan 2024, 23:01
Fantasio wrote: 15 Jan 2024, 22:55
Zoidar wrote: 15 Jan 2024, 22:54

Jag har käkat buffé på Rosegarden några gånger.
Vad tyckte du? De har både ris, nudlar och pommes frites.
Minns inte de hade pommes. Men jo gillade det.
Jag har inte varit på Rosegarden så många gånger. Nu senast hade de pommes frites, det tror jag inte de hade vid tidigare besök. Desutom tror jag de har klyftpotatis.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23236
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

I beg your pardon, I never promised you a rosegarden.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 16 Jan 2024, 17:05 I beg your pardon, I never promised you a rosegarden.
That's all right! Funderar på att kontakta några bekanta via Facebook och se om någon vill följa med dit. Jag undrar om de kanske har revbensspjäll, men då måste jag ha något att torka händerna på.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Eftersom jag sparat in pengar på att inte äta ut idag har jag tänkt att blåsa 130, 140 spänn på en pizza imorgon. Visst är keabrulle gott, men den äter jag för att bli mätt i första hand. Eller kanske jag tar en kebabtallrik med pommes. Eller så blir det inget av med det i vanlig ordning. Jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra med maten imorgon.
Post Reply