Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23518
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 07 Dec 2023, 21:19 Vad priserna har gått upp på Pizzeria Napoli, den närmast mig. En kebabrulle kostar 140 kronor. Priset har fördubblats på bara några år. De pizzor som inte är de allra enklaste kostar hela 145 kronor. Panpizza kostar 155 spänn. Stråtröveri!
Är det kvalitet på produkterna? Här brukar pizza gå på 110 spänn på vanligt pizzahak.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 08 Dec 2023, 00:35
Fantasio wrote: 07 Dec 2023, 21:19 Vad priserna har gått upp på Pizzeria Napoli, den närmast mig. En kebabrulle kostar 140 kronor. Priset har fördubblats på bara några år. De pizzor som inte är de allra enklaste kostar hela 145 kronor. Panpizza kostar 155 spänn. Stråtröveri!
Är det kvalitet på produkterna? Här brukar pizza gå på 110 spänn på vanligt pizzahak.
Pizzerian går riktigt bra. Det borgar för god kvalitet å råvarorna. Hög omsättning.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37000
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Tråden om snabbmat

Post by memphis »

I huset där lägenheten låg, som jag tittade på, fanns en pizzeria i bottenplan. Tänk att bo i samma hus som en pizzeria!!! Farligt!

Jag tänker fortfarande på lägenheten och ångrar ibland att jag tackade nej. Fast lägenheten har inte kommit upp på hemsidan igen, vilket tyder på att någon före mig I kön sade ja. Då hade jag alltså inte fått lägenheten, även om jag tackat ja.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

memphis wrote: 08 Dec 2023, 17:48 I huset där lägenheten låg, som jag tittade på, fanns en pizzeria i bottenplan. Tänk att bo i samma hus som en pizzeria!!! Farligt!

Jag tänker fortfarande på lägenheten och ångrar ibland att jag tackade nej. Fast lägenheten har inte kommit upp på hemsidan igen, vilket tyder på att någon före mig I kön sade ja. Då hade jag alltså inte fått lägenheten, även om jag tackat ja.
Farligt för att det ligger så nära och lockar när du är bekväm av dig, eller? Jag bodde i vinkel till en pizzeria i min förra lägenhet, sammanbyggda huskroppar. Där var jag stammis under de tio år jag bodde där.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23518
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Åt på BK idag. Gick på 94 spänn. En tripple cheeseburger, en large king fries, en stor cola zero, och en chilli bea dip.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 08 Dec 2023, 22:08 Åt på BK idag. Gick på 94 spänn. En tripple cheeseburger, en large king fries, en stor cola zero, och en chilli bea dip.
Jag antar att priserna på olika hamburgerhak inte skiljer så mycket. Bara en burgare om än med tillbehör är inte direkt billigt.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Tror det blir snabbmat i veckan. En pizza är ju himla gott. Men förr om åren åt jag det mest av bekvämlighetsskäl, smidigt att traska 100 meter till pizzerian och hämta sin mat. Tror jag tar en hot hot, på den är det köttfärs, paprika och cayennepeppar. Eller kanske en Mexicana. Fast den är tio kronor dyrare.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Idag blev det en macka på Subway precis som planerat. Det blev en Italian BMT, vad nu det står för. Kör oftast den eller Amercian steakhouse melt. Jag blev mätt och är inte hungrig nu, men sugen är jag. Imorgon tror jag inte det blir snabbmat, jag har tänkt köpa mat på Hemköp. Men jösses, vad grisig jag blev av mackan. Damen bakom disken bara öste på med vitlökssås.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Inte kom jag upp för varma lunchlådan. Jag låg på sängen hela dagen. Låg och funderade på om jag skulle beställa en pizza, men orkade inte. Som tur var hade jag pyttipanna i frysen som jag mikrade. Men imorgon måste jag köpa något att äta, då kanske det blir pizza eller kebab från min pizzeria.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Nu är jag vrålsugen på friterad kyckling. Att Kentucky fried chicken ska finnas på så få orter. Jag körde med American fried chicken, men de har flyttat en bra bit längre bort från mig. Köpte oftast den största hinken de hade. Och vad pommes frites man fick. Mums! Man kanske skulle beställa chicken nuggets på McDonald's Men det står inga priser hos dem.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17819
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Vad kostar egentligen de lite större hamburgarna på McDonald's? Vill helst inte ha en Big Mac utan två andra hamburgare. Det går väl åt två för att bli mätt. Landar priset på över en hundring kan jag lika gärna beställa en pizza från ett ställe närma mig. De har en pizza, deras dyraste, med pommes frites på och kebabkött eller gyros. Kebabpizza Superspecial heter den och kostar 155 kronor. Man får en panpizza för samma peng.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23518
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Tråden om snabbmat

Post by Zoidar »

Tror du kan få två Tripple cheeseburger för 80kr.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply