Tråden om snabbmat

För de som vill träna upp sig eller gå ner i vikt.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag brukar handla en tvåliters-Coca-Cola tillsammans med snabbmaten. Undrar vad de de tar för en sådan. Ärligt talat tror jag att jag slår på stort nästa gång. Beställer både en kebabtalllrik och en hambugerdito. Dyrt, men händer inte så ofta att jag beställer från pizzerian.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Säg att en pizza kostar 135 kronor. Då blir det ju dyrare än att äta på kinarestaurangens buffé. Tills för något år sedan kostade den 89 kronor i veckorna och 110 kronor om helgerna. Priset har säkert gått upp, men tror ändå att det blir billigare än pizza. De har så goda friterade saker, bland annat räkor och vårrullar.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag är sugen på en kebabpizza superspecial. Kostar hela 155 kronor och då ingår pommes frites. Tror jag frågar om man kan byta ut kebaben mot gyros. Den pizzan kostade förut max 110 kronor och det var inte länge sedan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Helst vill jag ha mat från American fried chicken. Ta deras största meny, det blir massor med mat, massor av pommes frites. Vad tror ni, kan man betala med kort, eller måste man ha swish?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Idag orkade jag bara inte att gå till mataffären. Var fortfarande trött när klockan var ett o boendestödet kom. Beställde en pizza, kebabpizza superspecial. Gurka, tomat, sallad och pommes frites på den. Den kostade mig 155 kronor. Har kvar av den i kylskåpet. Den var inte överdrivet god, endast skaplig.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Nu är jag sugen på kebab. En maffig kebabrulle med vit ås, eller kebabtallrik med pommes frites och röd sås. Ja, nu har jag hungerfantasier igen.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag pratade om Spicy hot med min boendestödjare idag. Hon visade mig på telefonen hur man kunde välja styrka från ett till fem, där fem är det starkaste. Tror jag nöjer mig med en trea. Får lov att fråga vad det innebär nästa gång jag är där för att beställa. Det framgår inte av skärmen med menyn på att man kan välja styrka. Fast det borde det ju göra, det kanske bara är jag som tittat lite slarvigt. Grunnar på att köpa en förpackning nudlar och en portion, två stycken, vårrullar. Förutom menyn jag beställer.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Spicy hot ligger bland annat på Kungsgatan. Finns väl några bänkar där, men inga på större delen av gatan. Får kämpa mig hem utan att ramla omkull så maten går till spillo. Men tänk om det går bra... Har väl skrivit det förut, men jag tar en meny och köper till en meny vårrullar. Stort namn på liten portion, endast två. Ska nog passa på att köpa en form med nudlar också. De tar 20 kronor på att byta ut riset till nudlar, det är ju opassande tycker jag. Föredrar asiatiskt över pizza och kebab.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Jag tror inte jag vågar gå ända till Spicy hot med tanke på min dåliga rygg. Får nöja mig med närmaste (och bästa) pizzerian om jag ska ha något snabbt. Nu börjar mina matfantasier komma.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Där finns ett ställe som heter Meza bar och Köki närheten av där jag bor. Shish Tauk, grillad kycklingfilé på orientaliskt vis med grönsaker säljs för 199 kronor. Då får man flera byttor med olika såser till. Oklart om man får betala extra för såserna.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Eftersom jag knappt tar mig hem från mataffären får jag väl åter bli stammis på pizzerian. Men dyrt blir det. Är sugen på snabbmat just nu. Tänker ta en 150-gramshamburgare med strips till. Och efter den kanske en kebabtallrik.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Tråden om snabbmat

Post by Fantasio »

Nu har jag mat för flera dagar, så kanske väntar jag till mitten av nästa vecka med att synda på pizzerian. Faktiskt är jag ganska sugen på något flottigt just nu. Helst skulle jag vilja ha mat från MAX men de ligger så långt bort från mig.
Post Reply