Snacks

Recept på bra, lättlagad och billig mat.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Chips med dipp måste vara bland det onyttigaste man kan äta, eller? Vet inte, men tror så klart att dipppulvret finns vid hyllan med chips. Är gräddfil väldigt fett? Har lite dåligt med små skålar, så jag får ha dippen på tallrik. Det är inte klokt vad sugen jag är på både mat och sötsaker om kvällarna och natten.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23168
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Snacks

Post by Zoidar »

Men du äter ju bara en måltid om dagen. Vad beror det på?
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 21 Oct 2022, 01:11 Men du äter ju bara en måltid om dagen. Vad beror det på?
Mest lathet. Skulle behöva att äta lite frkost istället för den jag nu äter: havreringar ur handen. Vill ha fil o yoghurt. Vill börja med smörgåsar under kvällstid. Brist på motivation helt enkelt. Dina viktminskningsförsök är lovvärda.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Det är några dagar sedan jag åt chips. Det ska jag egentligen inte äta med tanke på min diabetes, men syndar ibland. Dippsås till är ytterst sällan jag har. Det är bra att jag snusar, för då vill jag inget annat stoppa i munnen.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23168
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Snacks

Post by Zoidar »

Sugen på något .... olidligt detta ju.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Zoidar wrote: 27 Oct 2022, 23:59 Sugen på något .... olidligt detta ju.
Jag känner igen mig. Blir sugen på mat, godis och snacks om kvällarna och nätterna.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23168
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Snacks

Post by Zoidar »

Basetts vingummi brukar jag käka på bio.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Snacks

Post by Fantasio »

Det är rätt gott det. Nu har Filmstaden förbjudit besökarna att ta med sig godis in i salongen om den inte är köpt i deras kiosk. Själv brukar jag inget äta till filmerna.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23168
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Snacks

Post by Zoidar »

Filmer blir på något sätt bättre med godis. 🤷‍♂️
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36858
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Snacks

Post by Geta »

Det prasslar mycket med godis på bio.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23168
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Snacks

Post by Zoidar »

Geta wrote: 28 Oct 2022, 10:50 Det prasslar mycket med godis på bio.
Det får man stå ut med.
"Den som tror på mig, som Skriften säger, ur hans innersta ska strömmar av levande vatten flyta fram." - Johannesevangeliet 7:38
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36858
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Snacks

Post by Geta »

Lite får man tåla! :lol:
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply