Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3515
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad drömde du i natt?

Post by 1Dave »

Jag sökte arbete som lokalvårdare på ett amerikanskt sjukhus. Var en ordentlig uttagning med massa arbetsprover etc.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37263
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Geta »

Funderar du på att flytta till USA?
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3515
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad drömde du i natt?

Post by 1Dave »

Nerå vet inte vart den drömmen kom ifrån
User avatar
mrsearlgray
Guldmedlem
Posts: 10654
Joined: 12 May 2021, 18:49

Re: Vad drömde du i natt?

Post by mrsearlgray »

drömde att jag hjälpe en tjej flytta och sen flyttade jag in i hennes stuga som var hemsökt men det var inte så farligt. var en riktigt gullig stuga.
Ja visst gör det ont när knoppar brister
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3515
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Vad drömde du i natt?

Post by 1Dave »

Min bror var upprörd för något men minns inte exakt vad det rörde sig om förutom att jag missat att hålla en tid.
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8300
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad drömde du i natt?

Post by wasp »

Ett underligt Gävle. Väntade på bussen i en hållplats strax norr om Gavleån som var uppgrävd och bussarna bara körde förbi. Vaknade och undrade var är jag? Somnade om direkt och sov några timmar till.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37263
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Geta »

Drömde om döda personer. Inte så konstigt, för de flesta som jag känt är döda.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Kloppe
Terbiummedlem
Posts: 2493
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Kloppe »

Obehaglig dröm i natt. Drömde bl.a att jag hade stora köttsår på kroppen. Senare skulle jag träffa doktor, och skulle ställa mig på kö. Då var det någon som trängde sig före. Jag planerade då att sparka honom i knävecken så att vederbörande skulle ramla ihop. Olustig dröm.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12790
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde jag var i kollektivtrafiken. Vet inte vart jag varit, men var på väg hem. Det spåra ur, och det var mitt fel. Körde rakt in i en vägg i minst 70 med huvudet före. Men jag överlevde och fråga folk runtom hur jag kunde vara levande? Om de sett hur det gick till? Jag kunde inte tro jag levde.

Sen tog jag en annan buss, satt bredvid en tjej som sade att hon varit så ensam.. Att hon bruka lyssna på Hello Kitty.. Hon sjöng den för mig, sen hångla vi. Blev tok kär. Det kändes så verkligt alltihop. I stunden.

https://youtu.be/LtzW9acsJg0
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12790
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Jag drömde jag tog ett flygplan mot USA. Jag hade den känslan att jag glömt något. Men vet inte vad.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18747
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt hade min granne bränt sig på fett från stekpannan. Det hade skvätt överallt på henne, framförallt i ansiktet. Hennes vuxne son fick bo hos mig och sambon under tiden som hon var på sjukhuset. Jag och hennes son blev lite förälskade i varandra efter ett tag. :?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12790
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Vad drömde du i natt?

Post by zoegas »

Krokus wrote: 24 Jan 2024, 10:50 I natt hade min granne bränt sig på fett från stekpannan. Det hade skvätt överallt på henne, framförallt i ansiktet. Hennes vuxne son fick bo hos mig och sambon under tiden som hon var på sjukhuset. Jag och hennes son blev lite förälskade i varandra efter ett tag. :?
Har du konversationer med dem? Jag minns nästan aldrig ordagrant vad dröm figurerna säger.
Post Reply