Vad drömde du i natt?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6515
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Krokus wrote: 16 Jul 2021, 20:08 Hercules,

Har du kontakt med honom fortfarande? Varför hade din familj sommarbarn?
Nä, vi har ingen kontakt nu då han sista året försökte stjäla saker. Dessutom försvann alla mina bästa hockeybilder "mystiskt". De ville väl göra en god gärning gissar jag. Men det visade sig att det inte var så enkelt med sommarbarn. Det var andra familjer som även dem hade problem med sina sommarbarn. Ett av dem däremot, en tjej var mycket lyckat. Hon är gift med en rysk krösus idag.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt drömde jag att jag var med på Islaas begravning. Det var en fin dröm. Tyvärr var jag inte med på hennes begravning i verkligheten, pga Coronaviruset. :(
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt drömde jag att jag hade råkat blockera en kompis på Instagram och för att häva blockeringen krävde Instagram att jag skulle betala 600kr. Sedan drömde jag även om hästar.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Klankedinken »

Hästar är alltid trevligt i alla fall :)
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Nobel »

Drömde en mardröm. Tänkte i drömmen, "detta är fan psykotiskt". Vaknade. Bra att varningsklocka är så pass djupt inbyggd
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8201
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Richard »

Jag drömde att min pappa var en zombie...
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4676
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Cosmos »

Jag drömde att jag var ute på en promenad tillsammans med massor av folk. Vi besökte någon form av tivoli och där träffade jag två killar som frågade mig om en date, dock inte samtidigt. När jag sedan skulle träffa killen visste jag inte vilken av dem det var. Mina kompisar var sjukt nyfikna, men både de och jag gissade fel. Det var killen med mustasch som väntade på mig. När jag kom plockade han av sig mustaschen och skrattade. Det gjorde jag också och så gick vi iväg hand i hand.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18585
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Krokus »

I natt hade min sambo köpt ett hus. Det skulle kosta honom 10 000kr mer i månaden än vad det gör nu. Jag frågade honom varför han hade köpt ett hus, och svaret var att köket skulle bli mer rymligt i huset.

Jag var rätt sur på honom, förstod inte hur han kunde köpa ett hus utan att diskutera med mig innan. Jag frågade honom om han verkligen var kär i mig. Han blev tyst. Jag frågade igen, samt om han hade träffat en annan. Han svarade då att han hade ringt till Stefan Löfvens fru vid flera tillfällen, men hon hade inte svarat.

"Men va fan?! Stefan Löfvens fru, känner du ens henne? Hur kan du vara förälskad i någon som du inte känner?"

Sedan vaknade jag och kände mig helt hjärtekrossad.

---

Jag har googlat på Stefan Löfvens fru. Hon heter tydligen Ulla och är född år 1951. Typ i Nisses ålder alltså.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Klankedinken »

Jag drömde att jag blivit mer psykotisk!

Image
User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8173
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Vad drömde du i natt?

Post by wasp »

Drömt, drömt och åter drömt, men minns inte vad.
User avatar
Hercules723
Rubidiummedlem
Posts: 6515
Joined: 12 May 2021, 04:26

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Hercules723 »

Drömde att vi var ett gäng som skulle bila till Uppsala.
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3376
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Vad drömde du i natt?

Post by Nobel »

Mardröm, sort of.

Drömde att jag var ansvarig för en liga som smugglade gods. Det började så oskyldigt som att vi hade fått tillgång till ett lager med saker på min gamla lågstadieskola. Sedan skulle vi smuggla godsen genom skolan med massor av lekande barn och fick inte bli påkomna av lärarna. Barnen bara fortsatte att leka. En från mitt gamla lab var där och hjälpte till samt många asiater/asiatiskor. Vi skulle smuggla allt till ett valv i ett högt hus. Somliga blev oense om huruvida det var moraliskt rätt att smuggla hårspray som testats på djur. Det var någon som gick runt och injicerade sprutor i oss andra antingen vaccin eller något som fick oss att byta skepnad. Min bästa kompis var också där. Nu minns jag inte så mycket längre och ska försöka att sova igen
'cause the freak inside controls my mind
Post Reply