Ostabil?

Moderator: Moderator 1

User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23518
Joined: 10 May 2021, 16:12

Ostabil?

Post by Zoidar »

Känt mig lite ostabil två dagar. Det var en sak som hände igår som påminde mig om gammalt. :|

Vara frisk? Nu undrar jag om jag någonsin varit helt frisk. Även som barn kunde jag uppleva vissa saker.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37247
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Ostabil?

Post by Geta »

Som barn vet man inget annat.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Ostabil?

Post by Cosmos »

Jag har aldrig varit riktigt frisk tror jag. Jag hade låtsasvänner och vilda fantasier om äventyr av olika slag som liten. Sedan fick jag en riktig psykos när jag var 14. Men den läkte ut av sig självt..
Egentligen är allt bara på låtsas.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Ostabil?

Post by Klankedinken »

Friskhet är en illusion, en gråskala!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23518
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ostabil?

Post by Zoidar »

Äsch känner mig ostabil igen. Trött på känna så. :|
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23518
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ostabil?

Post by Zoidar »

Energin går uppåt. Inom kinesisk medicin kallas det "vind".
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23518
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ostabil?

Post by Zoidar »

Kl. 23:30 kände jag mig stabil igen... Brukar må bättre nattetid. Frågan är varför...

Osta-bil

Image
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13289
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Ostabil?

Post by amandara »

Jag är inte ostabil jag har bara en eruption. Som vulkanerna på Island. När trycket inifrån blir förstort. Lavaeruption. Det är jag och moder Jord.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23518
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ostabil?

Post by Zoidar »

Ska diskutera doshöjning av Peratsin på tors. Ska jag redan nu höja dosen på eget bevåg?

Varit en fullkomligt utmattande dag... där jag kämpat med tankar och jobbiga känslor.

Detta håller inte i längden...

Äppelcidervinäger sänker blodsocker, kan det spela in i mitt mående?
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Inwatto
Lutetiummedlem
Posts: 1791
Joined: 08 Jul 2021, 18:14
Location: Skåne

Re: Ostabil?

Post by Inwatto »

Har tyvärr inte erfarenhet av äppelcidervinäger, men lågt blodsocker måste bli så lågt som 3.5 för att ge förändring i humöret. Då utsöndras adrenalin så man blir hungrig och arg. Rätt instabil, men man får inga konstiga tankar vad jag vet.

Om du sänkt dosen Peratsin från "terapeutisk dos" till en lägre, kan du lätt höja den igen, tillfälligt. Det är ju ingen dramatisk sak, egentligen. Det enda som säger emot det, är att det som kommer fram nu och som gör dig instabil, är saker du kanske behöver behandla. Det kommer fram när du är redo för det, vilket kan vara nu.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23518
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Ostabil?

Post by Zoidar »

Jag är osäker på vad detta beror på, om det är något som behöver bearbetas. Iaf känns det som jag har hål under fötterna och skyddshöljet runt min kropp är söndertrasat.

Jag har min standarddos 16mg peratsin, men tar 24mg idag och så ringer jag min sjuksköterska imorgon.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18744
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Ostabil?

Post by Krokus »

Vilken är maxdos på Peratsin?
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Post Reply