Brukare vill ses på lördag

Om problem och framgångar i arbetslivet och utbildning samt ekonomiska problem.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23516
Joined: 10 May 2021, 16:12

Brukare vill ses på lördag

Post by Zoidar »

Min brukare frågade om jag kunde ses lördag istället för onsdag. Har har sagt att vill vara ledig lördag och söndag men sa ja ändå till honom (Jag kan ju inte säga nej). Jag får OB 50kr i timmen på lördagar, så nu vet jag inte hur jag ska lösa det. Tanken var att vara ledig lör, sön. Ett alternativ kan vara att vara ledig söndag och måndag, men vet ej.

Nu kommer ni nog säga att jag ska säga till honom att lördag inte går, och det kanske jag borde göra, men jag vet inte. Låter ändå inte så dumt att få lite extra klirr i börsen. Lördag skulle jag isf jobba kl. 12-15, så mycket av lördagen blir kvar.

🙉🐵🙊
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37000
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Brukare vill ses på lördag

Post by memphis »

Tycker att du ska ha två dagar i rad som du är ledig, så att det blir som en riktig helg. Annars blir det nog svårt att orka.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23516
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Brukare vill ses på lördag

Post by Zoidar »

memphis wrote: 22 Sep 2021, 21:51 Tycker att du ska ha två dagar i rad som du är ledig, så att det blir som en riktig helg. Annars blir det nog svårt att orka.
Kan söndag, måndag fungera kanske.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37000
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Brukare vill ses på lördag

Post by memphis »

Ja det kan nog funka!
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Luusje
Niobmedlem
Posts: 287
Joined: 24 Jul 2021, 22:50

Re: Brukare vill ses på lördag

Post by Luusje »

Det är ju inte lätt att säga "nej", men egentligen kanske frågan var redan lite olämplig? Och om du redan sa att du hade helg dom de flesta andra borde det räcka. Nu har du redan bokat in och du försöker redan hitta fördelar för det, så kanske du gör det nu för en gångs skull. Men att känna att du blir överkörd av brukaren kanske kan ge dig styrkan till nästa gång att tydligt och bestämt säga att du inte jobbsr lö-sön. Lycka till!
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23516
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Brukare vill ses på lördag

Post by Zoidar »

Luusje wrote: 22 Sep 2021, 22:35 Det är ju inte lätt att säga "nej", men egentligen kanske frågan var redan lite olämplig? Och om du redan sa att du hade helg dom de flesta andra borde det räcka. Nu har du redan bokat in och du försöker redan hitta fördelar för det, så kanske du gör det nu för en gångs skull. Men att känna att du blir överkörd av brukaren kanske kan ge dig styrkan till nästa gång att tydligt och bestämt säga att du inte jobbsr lö-sön. Lycka till!
Jag har nog inte sagt till honom att jag vill vara ledig lör och sön, men till mina föräldrar och mig själv :?. Så det var inte fel av honom att fråga.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4302
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Brukare vill ses på lördag

Post by yrväder »

Jag har en bror som har kontaktman, de träffas onsdag och söndag. Dagarna skiftar ifall nån av dem inte kan aktuell dag och tid. Tycker det är helt okej att man kan träffas på helgen. Tycker det är fint att du lyssnar på din brukare och även ser till hans önskemål.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18743
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Brukare vill ses på lördag

Post by Krokus »

memphis wrote: 22 Sep 2021, 21:51 Tycker att du ska ha två dagar i rad som du är ledig, så att det blir som en riktig helg. Annars blir det nog svårt att orka.
Håller helt med!
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13286
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Brukare vill ses på lördag

Post by amandara »

Jag har oxå haft svårt att säga nej historiskt sett. Blivit ovän med folk för det. Blivit bjuden på fester och sagt att jsg kommer men sen har jag inte kommit och inte pallat meddela. Dåligt av mig. Men sån har jag varit. Sen jag varit i helvetet i flera psykoser har jag blivit bättre på att stå upp för mig själv. Vet inte riktigt varför. Men jag tycker väl nånstans att jsg lidit så mycket och tagit så mycket stryk att jag inte behöver ställa upp på något, som jag inte vill. Nuförtiden blir jag heller aldrig bjuden till fester av kompisar eftersom jag inte har kvar några kompisar från presjukdomstiden. Nu kan jsg säga nej.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23516
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Brukare vill ses på lördag

Post by Zoidar »

Nu har jag äntligen satt ihop ett schema jag är hyfsat nöjd med. Känns bra jag löst det. Sen hur lyckat det blir återstår att se.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Post Reply