Missbrukargenen

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

Cosmos wrote: 18 Jan 2023, 21:01 Jag är en typisk missbrukarpersonlighet. Sprit är lättast att få hem men vill ha man något annat får man gå till strategiska platser i stan och huka. Vin är skit, öl och cider gott. Men faktiskt har jag skärpt till mig och dricker kanske en gång i veckan. Just nu håller jag på ett medicinbyte och har det jättejobbigt. Ångest och sömnlöshet, går hungrig utan att fixa käk, är utomhus bara på kvällen och har ingen kreativitet som kan hjälpa mig.
Jobbig sits du är i Cosmos. Är det antipskykotisk medicin du byter? Brukar du dricka på stan, eller sköter du det hemma?
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

Jag har slutat dricka folköl, 2,8:or. Det räcker med en flaska läsk om dagen. Alltid något. Mest är det ryggen och balansen som gör att jag inte kan handla på Systembolaget. Lite dåligt med sittplatser på vägen hem och dessutom tror personalen på bolaget att jag är full när jag stapplar in med dregel i mungipan.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

Jag har druckit 1,5 liter läsk och lika mycket folköl. Och kvällen är inte över än...
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

Idag har det blivit två liter Coca-Cola. Vidare är jag inne på dagens fjärde folköl. Jag måste nog dra ned på mitt missbruk, men hur finna motivationen? Jag gick runt och trodde att mitt hjärta hade tagit allvarlig skada av mitt alkoholmissbruk, det fick mig att avstå från starkvaror i drygt två och ett halvt år. Men det var en fruktansvärd tid. Inte för att jag saknade alkoholen speciellt mycket dock, utan på grund av rädsla.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

Min kompis har missbruksproblem vad gäller öldrickande. Han sätter med lätthet i sig sex liter om dagen. Jag startade en tråd om honom på original-Viska som jag tror heter "Min vän är missbrukare". Lite fult av mig kanske, men jag outade honom inte. Han missbrukade spel om pengar i alla dess former under årtionden. Som tur är han han inte spelat på jag vet inte hur länge, men det är minst två år. Han försökte lägga av med rökandet men det sket sig efter kanske tolv timmar.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 35985
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Missbrukargenen

Post by Geta »

Fantasio,

Hur har det gått med din kompis som du lånade stora summor pengar åt? Du hoppades tjäna på det.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

Geta wrote: 05 Jun 2023, 14:53 Fantasio,

Hur har det gått med din kompis som du lånade stora summor pengar åt? Du hoppades tjäna på det.
Jo, det går bra. Lånade ut en slant idag. Vi skriver upp skulden på varsitt papper.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

Jag tog mig aldrig ut idag. Det betyder att jag ingen Coca-Cola haft att dricka idag. Vad sugen jag är på något sött och gott. Det är bara att gå och lägga sig och köpa på mig imorgon. Jag måste ha Cola för att fungera.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Missbrukargenen

Post by Zoidar »

Jag har också bara suttit hemma.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

Ibland blir det så, Zoidar. Imorgon måste jag ha Coca-Cola. Det är viktigare än öl för mig. Inget tilltugg har jag heller.
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 22308
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Missbrukargenen

Post by Zoidar »

Fantasio wrote: 27 Jan 2024, 20:03 Ibland blir det så, Zoidar. Imorgon måste jag ha Coca-Cola. Det är viktigare än öl för mig. Inget tilltugg har jag heller.
Måste göra något. Tar mig antagligen en runda till gymmet senare.
"Då sade Jesus än en gång: "Jag säger er sanningen: Jag är porten ..." (Johannes 10:7)
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17632
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

En äldre släkting till mig åkte in i finkan efter att ha kört rattfull. Han har varit ren i 29 år nu.
Post Reply