Missbrukargenen

Självmordsförsök passar här också.

Moderator: Moderator 1

User avatar
wasp
Platinamedlem
Posts: 8164
Joined: 11 May 2021, 13:53

Re: Missbrukargenen

Post by wasp »

Krokus wrote: 21 May 2021, 11:24 Dricker du Coca-Cola zero?
Gillar den jag också!
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

Jag har fått i mig en och en halv 1,5:litersflaska Coca-Cola. Inte bra.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Missbrukargenen

Post by amandara »

Är sugen på Pepsi max. Dietar nu och har inte tagit nån öl på 16 dagar. En Pepsi max,.kall, skulle sitta fint - istället för en öl på balkongen. Fixat ballen nu så den är fit for fight för resten av sommaren. Ett riktigt najs place.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

Jag har snart druckit tre liter Coca-Cola och tre folköl. Inte bra.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Missbrukargenen

Post by Richard »

Jag har missbrukat mycket, har bl.a testat alla droger (utom varenda RC-drog), från att dricka alkohol o röka cannabis till att snorta kokain o injicera heroin, men bara blivit fast på benzo, men de har varit nödvändiga för min överlevnad, så det fick jag senare av läkaren.

Nu försöker jag hålla mig borta från illegala droger, men är fortfarande vän med en del knarkare. Men jag låser in mina mediciner när dom kommer på besök o jag lånar inte gärna ut pengar till dom.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36683
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Missbrukargenen

Post by memphis »

Jag har inte testat så många olika droger utan bara använt cannabis och amfetamin. Jag har även missbrukat alkohol i min ungdom. Nu dricker jag ganska måttligt. Men jag tror att jag har missbrukargenen för jag minns första gången jag blev full att jag kände att jag hittat hem.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17785
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Missbrukargenen

Post by Fantasio »

Jösses, Richard! Har du injicerat heroin? Hur var det? Vad står RC-drog för?
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8198
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Missbrukargenen

Post by Richard »

Det var nice, men kändes så pundigt... Man kan lika gärna snorta det, men jag ville ha det avprickat, "injicera heroin", på min "what-to-do-list"... Bara det att hela kicken kommer på en gång. Det är livsfarligt, men kan omöjligt veta hur mycket man ska ha eller hur rent det är. Men jag hade en kompis som jag verkligen litade på med mig den gången (har bara gjort det en gång).

RC står för Research Chemical, det är nya droger som kommer hela tiden, som man gör små ändringar i molekylerna för att kringgå narkotikalagstiftningen. De brukar ha konstiga namn som 3-MMC o DMXE (står för 3-metylmetkanin o deoxymethoxetamine). De blir då lagliga tills regeringen hinner förbjuda dom, men då har det redan kommit nya. De kan vara lika kraftiga som "riktiga droger", o lika farliga, det finns ingen dokumenterad forskning bakom dem.
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13194
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Missbrukargenen

Post by amandara »

Bump
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Missbrukargenen

Post by Klankedinken »

Finns missbruk i min familj men jag tror jag inte fått den genen.. Det är skillnad på nöjesdrickande och missbruksdrickande.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36934
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Missbrukargenen

Post by Geta »

I min familj hade vi bara sett alkohol på vykort.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Miika
Hafniummedlem
Posts: 9117
Joined: 10 May 2021, 15:53

Re: Missbrukargenen

Post by Miika »

Har inte heller varit med om att det finns alkohol i hemmet, kanske att min styvpappa tog någon öl någon gång
Post Reply