Så lugnar jag mig

Hur jag själv har lyckats må bättre. Publicera här, så kanske du får Nobelpriset!

Moderator: Moderator 1

Post Reply
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37029
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Så lugnar jag mig

Post by memphis »

Det var konstigt Nobel att han frågade så. Synhallucinationer är inte särskilt vanligt vid schizofreni om jag förstått det rätt.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37263
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Så lugnar jag mig

Post by Geta »

Synhallucinationer får man vid missbruk, epilepsi eller hjärntumör.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
Nobel
Germaniummedlem
Posts: 3379
Joined: 10 May 2021, 19:48

Re: Så lugnar jag mig

Post by Nobel »

Dagen efter sjukhusbesöket fick jag syn-perceptionsstörningar. När jag såg personer så förvreds deras ansikten till personer jag kände. Det var en av anledningarna till att jag trodde att jag var förföljd. Missbrukar inte, och hjärntumör uteslöts via CT skalle. Hade dock lukthallucinationer och taktila hallucinationer första gången jag besökte akuten... Men var för söndertrasad mentalt för att ta upp det själv, visste inte vad som hände, var så fruktansvärt rädd och förvirrad.

Minns fortfarande hur jag vägrade prata med den första läkaren för att han var en del av konspirationen mot mig. Gick till och med ut i det allmänna utrymmet på akuten och agerade genom att fråga sjuksköterskor om han jobbade där. Önskar att jag hade fått Olanzapin på akuten och sovit av hallucinationerna. För det var allt som behövdes för att bli av med dem, en god natts sömn. Vanföreställningarna tog det däremot flera månader att få bukt med.
'cause the freak inside controls my mind
User avatar
Zoidar
Rodiummedlem
Posts: 23536
Joined: 10 May 2021, 16:12

Re: Så lugnar jag mig

Post by Zoidar »

Geta wrote: 07 Sep 2021, 18:30 En gång fick jag ett raseriutbrott, när jag var på resa med mina kusiner.
Jag hade inte ätit på hela dagen och hade för lågt blodsocker.
Lätt bli hangry när man inte ätit. Kan tänka mig att det är än värre med diabetes.
Jesus talade till dem igen och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig ska inte vandra i mörkret utan ha livets ljus." - Johannes 8:12
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Så lugnar jag mig

Post by Klankedinken »

Jag gör i stil som Geta.. Lägger mig på soffan och låter det komma.. Ångest är inget farligt, bara obehagligt.
User avatar
1Dave
Tuliummedlem
Posts: 3515
Joined: 17 May 2021, 00:01

Re: Så lugnar jag mig

Post by 1Dave »

Tar i trä men inte haft ångest på några år nu.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17822
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Så lugnar jag mig

Post by Fantasio »

Jag dricker öl för att lugna mig en smula. Jag tycker att det fungerar bra, går inte på skräckhistorier om ökad ångest dagen efter.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Så lugnar jag mig

Post by Cosmos »

Jag får ökad ångest dagen efter, måste då ha några öl för att lugna mig igen. En ond cirkel. Det bästa är att inte dricka alls
Egentligen är allt bara på låtsas.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Så lugnar jag mig

Post by Klankedinken »

Nu har jag varit ute och cyklat! Blev bra med puls och jag kom hem efter cirka 40 minuter! Det är lagom pulshöjande!
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37029
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Så lugnar jag mig

Post by memphis »

Cosmos wrote: 19 Sep 2021, 11:46 Jag får ökad ångest dagen efter, måste då ha några öl för att lugna mig igen. En ond cirkel. Det bästa är att inte dricka alls
Samma här, får ångest dagen efter. Men jag dämpr det aldrig med mera öl. Får avsmak för att dricka om jag druckit mycket.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4681
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Så lugnar jag mig

Post by Cosmos »

Jag trodde du drack på morgonen och förmiddagarna, men det kanske var någon annan.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37029
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Så lugnar jag mig

Post by memphis »

Vanligtvis gör jag det Ja. Men inte om jag är bakfull . Är jag bakfull får jag avsmak för alkohol
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply