Yrsel

Här kan du fråga om eller diskutera dina kroppsliga sjukdomar.

Moderator: Moderator 1

Post Reply
Herring
Vanadinmedlem
Posts: 1005
Joined: 24 Jun 2021, 14:04

Yrsel

Post by Herring »

Har ni också problem med yrsel? Jag har haft mycket problem med det, vissa dagar är det bättre, andra sämre...

Min yrsel beror på ångest och spänningar nacke/axlar också på mycket sinnesintryck.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37263
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Yrsel

Post by Geta »

När jag tog antidepressiva efter en psykos fick jag yrsel på grund av lågt blodtryck.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Martina
Litiummedlem
Posts: 352
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Yrsel

Post by Martina »

Svimmade tre ggr på två år när jag åt Cymbalta. En gång slog jag i skallen så det blev en inbuktning i garderoben. Fick då en bula.
Herring
Vanadinmedlem
Posts: 1005
Joined: 24 Jun 2021, 14:04

Re: Yrsel

Post by Herring »

Martina wrote: 28 Sep 2021, 15:35 Svimmade tre ggr på två år när jag åt Cymbalta. En gång slog jag i skallen så det blev en inbuktning i garderoben. Fick då en bula.
När svimmade du första gången efter att ha börjat med antidepressiva? Efter månader?
Martina
Litiummedlem
Posts: 352
Joined: 10 May 2021, 17:15

Re: Yrsel

Post by Martina »

Herring wrote: 28 Sep 2021, 15:46
Martina wrote: 28 Sep 2021, 15:35 Svimmade tre ggr på två år när jag åt Cymbalta. En gång slog jag i skallen så det blev en inbuktning i garderoben. Fick då en bula.
När svimmade du första gången efter att ha börjat med antidepressiva? Efter månader?
Jag tror det tog några månader innan jag svimmade första gången. Fick sluta med dem och har inga antidepressiva nu. Tyvärr fick jag massor av biverkningar av just Cymbalta.
yrväder
Skandiummedlem
Posts: 4302
Joined: 14 May 2021, 15:36

Re: Yrsel

Post by yrväder »

Har också svimmat av och gjort hål både en garderob ( inbuktning ) och en vägg på en toalett när jag var yngre. Hade ingen medicin då har jag för mig. Kan inte vara påkostat och hållbart material de använder i hyreslägenhet.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17822
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Yrsel

Post by Fantasio »

När jag bodde hemma satt jag eller låg på golvet och reste mig hastigt. Helt plötsligt trodde jag mig stå lutad mot en vägg och tog i för allt jag var värd. Det visade sig att jag svimmat och gjorde en "armhävning", jag fattade inte att jag låg ned. Det blev en inbuktning i parketten och jag fick ett sår. Jag har alltid haft lågt blodtryck.
Post Reply