Schizotyp Personlighetsstörning!

Här kan allt diskuteras.

Moderator: Moderator 1

Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Schizotyp Personlighetsstörning!

Post by Klankedinken »

Jaha, jag har ingen aning om varför han sa så, tycker inte det faller i samm med hur han betett sig, det är inte likt honom om du frågar mig..
Däremot agerar vi konstigt i konstiga situationer.
User avatar
Krokus
☢️ Prometiummedlem ☢️
Posts: 18661
Joined: 10 May 2021, 16:18

Re: Schizotyp Personlighetsstörning!

Post by Krokus »

Jag vill inte snacka skit om Admin1 allt för mycket, i och med att många här ser upp till honom. Jag gör det inte längre. De första åren ja, men sen... Nä.
Choklad ställer inga dumma frågor. Choklad förstår.
Musiker
Niobmedlem
Posts: 247
Joined: 28 Sep 2021, 18:48

Re: Schizotyp Personlighetsstörning!

Post by Musiker »

Tack Krokus för ditt svar. Ska försöka ge Mianserin högst 4 veckor till.
Nissegossen
☢️ Californiummedlem ☢️
Posts: 58443
Joined: 10 May 2021, 15:58

Re: Schizotyp Personlighetsstörning!

Post by Nissegossen »

Geta går rakt på sak, utan att linda in det. Och fortsätter på samma tema, då kan man ilskna till på henne, men hon har rätt i sak och kan inte låta bli att trycka ett finger i det som gör mest ont. Sedan trycker hon ihållande på det som gör mest ont, då blir man rädd för henne. :o :shock: :lol:
Störst av allt är kärleken.Love is sweet as a humble bee instead of a Hummvee https://sv.wikipedia.org/wiki/HMMWV https://www.youtube.com/watch?v=MobAanNT1JA
nissegossen101@gmail.com
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Schizotyp Personlighetsstörning!

Post by Klankedinken »

Dom är sådär psykodynamikerna, dom tror att om man trycker tillräckligt länge så kommer det inte att besvära än mer.. Däremot håller jag inte med om att hon ska sitta och teurapeutisera människorna på viska...
Musiker
Niobmedlem
Posts: 247
Joined: 28 Sep 2021, 18:48

Re: Schizotyp Personlighetsstörning!

Post by Musiker »

Angående personlighetsstörning så är det om jag ska vara ärlig inget att vara nöjd över. Jag mådde faktiskt bättre när jag hade Schizoaffektiv. Då får man bevisat att man är en snällare själ och mer kärleksfull men ni ska veta vilket helvete svår ångest är som inte klingar av ihop med depression som jag tror mer kan likna personlighetsstörning men om skiten släpper då? Kanske kommer kärleken och den goda själen in i livet igen.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13216
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Schizotyp Personlighetsstörning!

Post by amandara »

Geta wrote: 16 Nov 2021, 13:46 Man kan väl må dåligt utan att det behöver gå ut över andra?
Word. Man ksn inte låta sitt dåliga mående slentrianmässigt gå ut över andra varken djur eller människor.
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13216
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Schizotyp Personlighetsstörning!

Post by amandara »

Musiker wrote: 16 Nov 2021, 14:53 Angående personlighetsstörning så är det om jag ska vara ärlig inget att vara nöjd över. Jag mådde faktiskt bättre när jag hade Schizoaffektiv. Då får man bevisat att man är en snällare själ och mer kärleksfull men ni ska veta vilket helvete svår ångest är som inte klingar av ihop med depression som jag tror mer kan likna personlighetsstörning men om skiten släpper då? Kanske kommer kärleken och den goda själen in i livet igen.
Många här vet mycket väl vad ångest är. Du är inte precis ensam om det här i världen. Undrar hur mycket ångest grisarna känner innan de blir mördade
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Schizotyp Personlighetsstörning!

Post by Klankedinken »

Tycker inte man ska fastna i vad man har diagnos.. Däremot litar jag på psykiatrin och litar på deras bedömning.. Blir besvär eftersom jag själv inte förstår den.. Det kan lätt bli paralyserande!
Musiker
Niobmedlem
Posts: 247
Joined: 28 Sep 2021, 18:48

Re: Schizotyp Personlighetsstörning!

Post by Musiker »

Ångest är en inre nervositet och stress som gör att man även kan få fysiska symptom som hjärtklappning, flimmer för ögonen, svimmningskänslor, illamående, migrän, andningsproblem och yrsel.
User avatar
Cosmos
Rheniummedlem
Posts: 4678
Joined: 24 May 2021, 16:58

Re: Schizotyp Personlighetsstörning!

Post by Cosmos »

Nissegossen wrote: 16 Nov 2021, 14:23 Geta går rakt på sak, utan att linda in det. Och fortsätter på samma tema, då kan man ilskna till på henne, men hon har rätt i sak och kan inte låta bli att trycka ett finger i det som gör mest ont. Sedan trycker hon ihållande på det som gör mest ont, då blir man rädd för henne. :o :shock: :lol:
:shock: Mja, jag vet inte om Geta är så utstuderad. Hon är smart helt enkelt och därför trovärdig.
Egentligen är allt bara på låtsas.
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37051
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Schizotyp Personlighetsstörning!

Post by Geta »

Jag tvivlar på att Nissegossen är rädd för mig. Han överdriver.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
Post Reply