Att bli kär på gamla dar

Om problem med samlevnad och att hitta en partner.

Moderator: Moderator 1

User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36885
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by memphis »

Skulle vilja att mitt nästa förhållande blev lite enklare och lite gladare. Jag vill träffa nån som är glad i grunden .
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Kloppe
Terbiummedlem
Posts: 2476
Joined: 31 May 2021, 18:18

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Kloppe »

Min morfar gifte om sig i 80 års åldern när mormor avled. Han flyttade även hem till den nya kvinnan som var jämngammal med honom.
User avatar
Fantasio
Iridiummedlem
Posts: 17800
Joined: 10 May 2021, 18:10
Location: Norrköping

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Fantasio »

Jag tror att jag skulle kunna bli kär i en person. Tror, men vet inte.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36885
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by memphis »

Det vet man inte förrän det händer. Jag tror mig också ha mycket svårt att bli kär igen. Tvivlar på att det kommer att hända.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
User avatar
Richard
Administratör
Posts: 8236
Joined: 10 May 2021, 13:45
Location: Ängelholm
Contact:

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Richard »

Jag har väldigt, om ens nån, känsla för att bli kär. Många tycker det är tragiskt med att man bor själv, 40+. Det är inget jag saknar i livet. O jag måste ha väldigt mycket tid för mig själv. Har väl bott ihop i max två veckor när hon höll på att flytta, o det var nästan outhärdligt. Men det berodde absolut inte på henne, jag känner det själv o visst finns det fördelar att bo ihop, men det är inget för mig. Men visst då var jag ju kär i henne o som sagt inget ont om henne.

O ska jag vara helt ärlig, jag kan inte sova i samma säng som någon. Jag har alltid låtit henne sova i sängen, men jag själv går alltid o lägger mig i soffan, men inte för att hon är ful eller så, jag kan bara inte sova så. Sex är något annat, men inte heller det saknar jag.

Ska man säga att man saknar o vara kär? Jag vet inte, det kanske finns nått som saknas hos mig som är sådär underbart som hur man kände i tonåren, men nä, jag saknar det inte. O jag tänder inte heller på killar, o inte barn, djur, lik, träd o allt vad man kan vara... A:et som ibland läggs till i HBTQIA+ fick jag lära mig igår, står för Asexuell, så då är jag väl det kanske?
Blogg, dagbok och hemsida: https://www.richardhandl.com/
User avatar
Geta
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 37131
Joined: 10 May 2021, 16:52

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Geta »

Det är inte så långt mellan förälskelse och psykos. Det handlar om dopamin.
Hit kommer bara änglar med salt i tygvecken, som vet konsten att tiga inför den som alltid fått hjälpen försent, försent. Ylva Eggehorn
User avatar
zoegas
Cesiummedlem
Posts: 12724
Joined: 21 Jul 2021, 15:07

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by zoegas »

Jag har varit kär en gång. Men det blev inget av det. Det är schysst knark.
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

Jag undviker att skaffa flickvän för jag vill inte va ett par.. Dels för att jag blivit sårad av "kvinnoplayers" men också för att jag är orolig för vad det skulle innebära att va ett par. Känns inte som jag skulle lita på någon och livet skulle bli mer bökigt än bättre!
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13265
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by amandara »

Jag tittar efter män på stan nu. Tänker:kanske han, eller han, eller han. Kollar in material. Pojkvänsmaterial tänkte jag skriva men pojke liksom. Det är väl ändå ett steg i rätt riktning, att aptiten på livet överhuvudtaget finns, tänker jag. En vacker dag, kanske
Klankedinken
Guldmedlem
Posts: 10305
Joined: 19 Jul 2021, 18:04

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by Klankedinken »

Vem är den snyggaste skådisen Amandara?
amandara
Osmiummedlem
Posts: 13265
Joined: 10 May 2021, 19:00

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by amandara »

Är ingen sån som blir kär i kändisar. Det skulle vara Viggo Mortensen. Han har spelat en del coola roller och han är läcker.
User avatar
memphis
☢️ Americiummedlem ☢️
Posts: 36885
Joined: 08 Jun 2021, 14:33

Re: Att bli kär på gamla dar

Post by memphis »

Håller med! Han är döläcker.
"Likt gröda mognar de dödliga. Likt gröda föds de på nytt"~ Katha Upanisad.
Post Reply